فیلتر الگوی تیک صعودی: آموزش اندیکاتور ADX

در این مقاله قرار است به بررسی یکی از پرکاربردترین و جدیدترین فیلترها برای تحلیل تکنیکال بورس یعنی فیلتر الگوی تیک صعودی بپردازیم.

امیدواریم که در این مقاله با مطالبی که قرار است درباره این فیلتر، نحوه استفاده و کاربرد آن به شما ارائه دهیم تا بتوانید در تحلیل‌های پیش رویتان به راحتی از آن استفاده کنید .

  • فیلتر الگوی تیک صعودی چیست؟

در ابتدای مقاله باید به این موضوع بپردازیم که فیلترها چه کاربردی دارند و برای چه استفاده می‌شوند. برای اینکه بتوانید به درک این موضوع دست پیدا کنید، سعی کرده‌ایم که با زبان ساده آنها را شرح دهیم.

این فیلتر یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین فیلترهای موجود در بازار بورس است که با آموزش به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. به کمک فیلتر الگوی تیک صعودی می‌توانید به راحتی در بازار به شناسایی سهام ارزنده بپردازید و آن‌ها را شکار کنید.

این فیلتر درست در زمانی بر روی نمودار سهم قابل مشاهده است که اولین قیمت در معاملات سهم کاهش یافته و به کمترین میزانی که داشته رسیده است. در این حالت قیمت تمایلی به برگشتن به میزان قبلی خود را دارد. همچنین آخرین قیمت از قیمت نخستین سهام بیشتر نشان داده می‌شود.

اگر این فیلتر در آستانه خطوط حمایت تشکیل شود، روزهای پرسود در بازار را نوید می‌بخشد که برای سرمایه‌گذاران می‌تواند بسیار ارزنده و حایز اهمیت باشد. فیلتر الگوی تیک صعودی در واقع یکی از نشانه‌های مثبت در بازار برای صعود است. مطالعه مقاله "اندیکاتور پولبک" می تواند مفید باشد.

به این حالت که ابتدا قیمت سهم را با عرضه تعداد زیادی سهم پایین می‌آورد و بعداً با خریداری به مقدار و حجم زیاد در قیمت پایین نسبت به قیمت اولیه، نرخ سهام را بالا می‌کشد.

  • شرایط ایجاد فیلتر الگوی تیک صعودی

از شرایط ایجاد این فیلتر در بازار می‌توان به یک سری از موارد زیر اشاره کرد که عبارت‌اند از:

  1. اول اینکه باید کمترین قیمت سهام از نخستین قیمت آن در بازار، کمتر باشد.
  2. دوم اینکه بیشترین قیمت سهام در بازار نیز باید از اولین قیمت سهم، بیشتر باشد.

برای اینکه متوجه روند صحیح و منطقی این الگو شویم کمی به ابتدای مقاله برمی‌گردیم تا درک موضوع برایمان راحت‌تر شود.

برای اینکه بتوانید از فیلترها در تحلیل‌های خود استفاده کنید باید از نرم‌افزارهای مربوط به خودش استفاده کنید. این دست از نرم‌افزارها برای انواع تحلیل تکنیکال می‌توانند کلیه هشدارهایی که برای اعمال فیلترها باید رعایت شود را به شما گوشزد کند. همین طور این توانایی را دارند تا معاملات را به شیوه خودکار بر اساس فیلترها برایتان برنامه نویسی کنند و انجام دهند.

بعضی از معامله‌گران بازار بورس به نرم‌افزارها این اختیار را می‌دهند تا برای سرعت بخشیدن به روند معامله و استفاده از بازار به نحو احسن، خودشان به صورت خودکار برخی از ویژگی‌های الزامی را انتخاب کنند. این کار باعث می‌شود که بدون کوچک‌ترین مشکلی بتوانید به راحتی الگوهای خودتان را تشخیص بدهید و در بازار به سود برسید.

زمانی که در این نرم‌افزارها سیگنال به شما داده می‌شود، به این معنی است که معامله به طور خودکار انجام شده است. در موقعیت‌های دیگر، این احتمال وجود دارد که معامله‌گران نیاز داشته باشند که از تغییرات قیمت سهام در بازار مطلع شوند تا بتوانند در این باره تصمیمات جدیدی اخذ کنند. اگر به دنبال نرم افزار برای تحلیل های تکنیکال هستید مطالعه "نرم افزار تحلیل تکنیکال اتوماتیک" را از دست ندهید.

  • فیلتر اندیکاتور adx چیست و چه کاربردی دارد؟

در این بخش لازم است تا به طور مختصر به فیلتر اندیکاتور adx هم اشاره‌ای داشته باشیم. اینکه این فیلتر چه کاربردی دارد و برای تشخیص قدرت روند به چه صورتی به کمک ما می‌آید؟ اجزای این اندیکاتور چیست و نکاتی که باید در تحلیل تکنیکال درباره این فیلتر جذاب و مهیج بدانیم چیست؟

این اندیکاتور در واقع برای تحلیل تکنیکال سهام‌های گوناگون در بازار بورس به کار می‌رود. همچنین دارای کاربرد فراوانی است که خیلی از کارشناسان مطرح بازار سرمایه از این اندیکاتور برای تحلیل و شناسایی سهام در بازار استفاده می‌کنند. امیدواریم که در این مقاله بتوانیم کمی دانش تخصصی‌تان درباره بازار را افزایش دهیم تا در مسیر بازار دچار اشتباه نشوید و راهتان را به درستی پیش بگیرید.

این اسیلاتور برخلاف اندیکاتور قبلی یعنی فیلتر الگوی تیک صعودی توانایی این را دارد که به سهام‌دار نشان دهد سهم روند مشخصی دارد یا خیر. در واقع سهام‌داران این توانایی را دارند که به راحتی نمودار قیمت را با کمک این اندیکاتور تشخیص دهند. علاوه بر این‌ها این روند صعودی یا نزولی با دو خط نشان داده می‌شود.

خط های نوسانی +DI و –DI در اصل در بازار به این موضوع کمک می‌کنند تا جهت روند مشخص و معین شود. مطالعه مقاله "آموزش اندیکاتور cci" را به شما پیشنهاد می کنیم.

فیلتر الگوی تیک صعودی چیست

بنابراین در این فیلتر ما سه نوع خط داریم که یکی از آن‌ها اسیلاتور ما است و دو خط دیگر +d1 و +d2 را تشکیل می‌دهند. خط نوسانی اندیکاتور ما هر مقدار که بالاتر از تراز 25 تعیین شود، و به عدد 40 نزدیک‌تر باشد یا از آن بیشتر باشد، بیانگر قدرتمندی روند بازار در روزهای پیش رو است.

این عدد هر مقدار که پایین‌تر و کمتر از عدد تراز 20 باشد، این را نشان می‌دهد که در این روند پیش روی بازار ضعف نهادینه شده است. در اصل از این اندیکاتور در بازار همان طور که گفتیم برای نشان دادن ضعف و قدرت جریان یک سهم در بازار استفاده می‌شود. شما به کمک همین فیلترنویسی به راحتی می‌توانید از اشتباهات رایج در بازار بورس و اوراق بهادار جلوگیری به عمل آورید.

در واقع این فیلترها به شما دانشی ارائه می‌دهند که بتوانید به راحتی نسبت به اختلالات و دست‌کاری‌هایی که احتمال زیادی دارد سرمایه شما را از بین ببرد، یک بینش و آگاهی درست داشته باشید.

  • شباهت‌ های فیلتر الگوی تیک صعودی و adx

برای فهمیدن روند صحیح و منطقی الگوی تیک صعودی می‌توان گفت: شما عزیزان در صورتی که بخواهید این فیلترها را در تحلیل‌های خود به کار ببرید، باید از نرم‌افزار مربوط به آنها استفاده کنید. این نرم‌افزارها تمام مواردی را که باید برای اعمال فیلترها رعایت کنید، به شما بیان می‌کنند و از این توانایی برخوردار هستند که معاملات را به صورت خودکار طبق فیلترها برنامه نویسی نمایند.

علاوه بر این اندیکاتور adx در بازار بورس و اوراق بهادار به منظور تحلیل تکنیکال سهام‌های مختلف استفاده می‌شود و معمولاً کارشناسان مطرح بازار سرمایه از آن در جهت شناسایی سهام بازار استفاده می‌کنند.

هر دوی این فیلترها برای این به کار گرفته می‌شوند که سرمایه شما را به وسیله حوادثی بسیاری به مسیر انحرافی نزول می‌روند، حفظ نماید. پس سعی کنید پیش از اینکه به سراغ بازار سرمایه بروید ابتدا دانش این بازار را یاد بگیرید. به قطع شمایی که در حال مطالعه این مقاله هستید، اهمیت این موضوع را درک کرده‌اید که تا چه اندازه‌ای مهارت و دانش در بازار بورس می‌تواند کمک حالتان باشد.

ذکر این نکته راجع به فیلتر صعودی در این قسمت مهم است که بدانید در صورتی که این فیلتر هنگام تشکیل در آستانه خطوط حمایت قرار گیرد، بازار با روزهای پرسودی همراه خواهد شد که این مسئله برای سهام‌داران می‌تواند بسیار مهم باشد. به بیان دیگر فیلتر الگوی تیک صعودی هنگامی قابل مشاهده بر روی نمودار سهم خواهد بود که اولین قیمت در معاملات سهم به کمترین مقداری که داشته، برسد.

شباهت هر دو فیلتر هم به طور خلاصه در این مورد نهفته است که از هر دوی این فیلترها برای جریان شناسی روند بازار استفاده می‌شود. به عبارتی وظیفه و کاربرد اصلی همه فیلترها در بازار بورس همین است.

  • و در آخر ...

درست است که برای خرید و معامله باید طبق نمادهای موجود در بازار بورس اقدام کنید و تا حدودی شباهت و سازوکارهای شبیه به همدیگر دارند ولی در این بازار برای خرید و فروش باید از فیلترها کمک بگیرید. این واحدهای سرمایه‌گذاری به راحتی و به صورت کاملاً آنلاین قابل معامله هستند و این توانایی را دارند که شما را به سود کلان و دقیق برسانند.

همچنین، مبلغ حاصل از فروش این واحدهای سرمایه گذاری به راحتی به حساب مشتری واریز می‌گردد. به همین خاطر هم از مزیت نقدشوندگی بسیار خوبی در بازار برخوردارند. پس تنها کمی هوش و زکاوت و دانش نیاز است تا بتوانید به راحتی در بازار سود کنید و موفق شوید و این اتفاق نمی‌افتد مگر این که الگوها را یاد بگیرید و به کار ببرید.

ممنون از اینکه تا پایان مقاله فیلتر الگوی تیک صعودی با ما همراه بودید، امیدواریم که توانسته باشیم یک آموزش کاربردی برای شما تدارک دیده باشیم. لطفاً نظرات و روش‌هایی خودتان را با ما و دیگر خوانندگان محترم سایت ما در میان بگذارید.

کد خبر 434204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =