کاهش روند درآمدزایی «سپ»

بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال مالی جدید (منتهی به آذر ماه ۱۴۰۰) تقریبا درآمد «سپ» در یک رنج بوده و فقط اسفند ماه بود که شاهد جهش درآمدی این شرکت بدلیل تراکنش های بالا بودیم.

پرداخت الکترونیک سامان کیش در اردیبهشت سال جاری تقریبا به مقدار ماه گذشته و اندکی کمتر درآمد شناسایی کرد. این شرکت در اردیبهشت ماه امسال مبلغ ۲,۱۷۴,۳۵۷ میلیون ریال درآمد شناسایی کرد در حالی که در فروردین ماه سال جاری مبلغ ۲,۵۹۰,۳۸۱ میلیون ریال درآمد داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال مالی جدید (منتهی به آذر ماه ۱۴۰۰) تقریبا درآمد «سپ» در یک رنج بوده و فقط اسفند ماه بود که شاهد جهش درآمدی این شرکت بدلیل تراکنش های بالا بودیم. درآمد شناسایی شده «سپ» در ۵ ماه منتهی به پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مبلغ ۱۱، ۹۶۷میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸درصد بیشتر شد. این شرکت در ۵ ماه نخست از سال مالی ۹۹ مبلغ ۸۶۷۳میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده بود. کل درآمد محقق شده «سپ «در پایان سال مالی ۹۹ مبلغ ۲۳۸۵۰میلیارد ریال بوده که این شرکت طی ۵ ماه نخست از سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۱۴۰۰ توانسته ۵۰درصد آن را پوشش دهد.


عمده درآمد «سپ» از محل درآمد پین و اعتبار فروخته شده ها و درآمد حاصل از ارائه خدمات کارت خوان است که در اردیبهشت ماه این دو بخش نسبت به فروردین ماه کمی کاهش داشته است. همچنین درآمد کیوسک، فعالیت اینترنتی، قبوض و درآمد حاصل از pos نسبت به فروردین ماه کمی افزایش داشت ولی سایر درآمد ها نیز کمی کاهشی بود. درآمد فروش کارت در اردیبهشت ماه رشد ۱۴۳درصدی نسبت به فروردین ماه داشته است.


پرداخت الکترونیک سامان کیش در پنحمین ماه از سال مالی جاری توانسته مبلغ ۲۱۷۴میلیارد ریال درآمد شناسایی کند که نسبت به فروردین ماه که مبلغ ۲۵۹۰میلیارد ریال درآمد داشته، با کاهش ۱۶درصدی همراه شد. البته میانگین درآمد زمستان شرکت مبلغ ۲۸۶۵میلیارد ریال بوده و شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در دو ماه نخست از بهار ۱۴۰۰، کمتر از میانگین زمستان درآمد داشت.

کاهش روند درآمدزایی «سپ»

  • هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۴۰۲
کد خبر 434132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =