رمزگشایی از صورت های مالی سازمان چه چیزی را عیان می‌کند!؟

خرید ۴۹ دستگاه خودرو و ساختمان امید از موارد پر ابهام در صورت های مالی منتشر شده سازمان بورس است.

به گزارش صدای بورس، صورت های مالی تصویب شده سال ۹۹، سازمان بورس سرانجام بعد از چندین دوره وعده مدیران وقت، چهارشنبه شب منتشر شد.

نگاهی به صورت های مالی سازمان نشان می‌دهد، درآمد عملیاتی سازمان رقم 2058 میلیارد تومان است که درآمد ناشی از کارمزدهای سازمان بورس در صورت‌های مالی اصلی رقم 1811 میلیارد تومان و در صورت های مالی تلفیق 3409 میلیارد تومان بوده است به عبارتی در عمل کارمزد سازمان از معاملات 80 تا 90 درصد بیش از آن چیزی است که اعلام می شود دریافت می‌کنند، به زبان ساده کارمزد مورد نظر را یکبار مستقیم دریافت کرده و یکبار هم از شرکت های بورس، فرابورس و... می گیرد( هزینه معاملات می تواند به مراتب کمتر باشد.)

طبق مدارک موجود، سازمان ۴۹ دستگاه خودرو خریداری کرده که البته این سوال مطرح است که چرا سازمان باید 49 دستگاه خودرو داشته باشد( یادداشت 9-2-5)


بیشتر بخوانید:

صورت های مالی سازمان منتشر شد



نکته دیگر مربوط به ساختمان امید 2 است که به مبلغ 616.5 میلیارد تومان در سال 98 خریداری شده است و دلیل و چرایی آن مشخص نیست.

در بخش دیگری از این سند مالی هزینه پرسنلی شامل حقوق پایه، عیدی، پاداش، اضافه کاری، کارانه و سایر کمک هزینه ها مانند ماموریت و مهد کوک و هدیه آورده شده که در مجموع رقم 81.108 میلیارد تومان می شود که نسبت به 313 نفر کارکنان قراردادی (21.5 میلیون تومان برای هر ماه) رقم نسبتاً بالایی است. البته این تمام هزینه سرانه کارکنان نیست چون بیمه سهم کارفرما و ... در آن حذف شده است.

کد خبر 434067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =