کاندیداهای ریاست جمهوری برای مبارزه با فساد برنامه ارائه دهند

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مسائل اساسی از جمله فساد اقتصاد ایران را قفل کرده است، گفت: فساد اقتصاد را به انحراف می برد و صاحب نظران را از دور خارج می کند.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا انصاری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در دیدار محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران گفت: مسائل اساسی اقتصاد ما را قفل کرده است و قطعا شما به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به این مسائل فکر کرده اید و اگر آن ها را حل نکنید اقتصاد حرکت نخواهد کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه یکی از مسائل اقتصادی کشور مساله فساد است، گفت: وقتی که تصمیمات اقتصادی در اقتصاد کلان و با اقتصاد خرد با اتکای منافع فردی و گروهی اتخاذ می شود، اقتصاد گیج می شود و دیگر اقتصاد برنامه ای نمی شود و همراه خودش صاحب نظران را نیز گیج می کند.

وی افزود: آیا شما امید دارید که ریشه فساد را که اقتصاد را به انحراف می برد و اقتصاد را گیج می کند و صاحب نظران را از دور خارج می کند از بین برد.

انصاری بیان داشت: یکی از مسائل اساسی که در کشور نیاز به انسجام در تصمیم گیری حاکمیتی دارد، فساد است. ضمن اینکه کشورهایی بوده اند که فساد داشته اند و برطرف شده است بنابراین از بین بردن فساد در کشور مقوله ای غیر ممکن نیست اما پاسخ شما به این قضیه که چگونه قرار است انسجامی ایجاد کنید که اقتصاد مسیری مطابق برنامه طی کند مهم است.


بیشتر بخوانید:
اثرات مثبت طرح مالیات بر عایدی سرمایه


وی در مورد رابطه ایران با دنیا بیان داشت: در سال هایی که آخرین تحریم علیه ایران اتفاق افتاد وضعیت رابطه ایران با دنیا بسیار به اقتصاد ما آسیب زد.

انصاری گفت: بخش خصوصی واقعی ایران کمتر از ۲۰ میلیارد دلار در سال صادرات دارد اما کشوری مانند مالزی با جمعیت ۳۰ میلیون نفری بیش از ۲۷۰ میلیارد دلار صادرات دارد لذا در عملکرد اقتصادی ما باید با دنیا خودمان را مقایسه کنیم.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران افزود: الان صادرکنندگان پیچ و خم های صادراتی را طی می کنند تا با وجود سختی ها صادرات داشته باشند و پولشان را به کشور برگردانند اما این روش و ارتباط، ارتباط سالمی نیست. بنابراین لطفا صراحتا به ما توضیح دهید که آیا ما می توانیم با دنیا ارتباط داشته باشیم یا خیر؟

انصاری بیان داشت: دولت یک دولت سنگین، فربه و تصدی گر است در حالی که دولت باید مدیریت اقتصاد را بر عهده داشته باشد.

منبع: فارس

کد خبر 433797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =