۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
قیمت جهانی طلا در ۱۴۰۰/‌۳/۱۰

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به هزارو ۹۰۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به هزارو ۹۰۸ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون حدود ۸ درصد رشد را تجربه کرده است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آگوست هم با ۰.۳۷ درصد رشد به هزارو ۹۱۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به دنبال تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت بهترین عملکرد ماهانه از جولای ۲۰۲۰ قرار گرفت. افزایش فشارهای تورمی موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است.


بیشتر بخوانید:

بازار سرمایه به وضعیت ایده‌آلی می‌رسد


استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «بخش عمده رشد قیمت طلا مرهون نگرانی ها از افزایش تورم و کاهش سوددهی اوراق قرضه است.»

وی افزود: «از سوی دیگر ارزش دلار پایین آمده و این مسئله به سود قیمت طلاست. معامله گران در بازار طلا اکنون منتظر فتح قله ۲۰۰۰ دلاری هستند.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب شاهد ۰.۱ درصد بوده است. این در حالی بود که سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا روز جمعه به ۱.۵۹۳ درصد کاهش یافت و سبب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

منبع: تسنیم

کد خبر 433701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =