قاضی‌زاده هاشمی: برنامه مفصلی برای کنترل تورم دارم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با برنامه «دولت اعتماد»، تورم را در عرض ۴ سال به زیر ۵ درصد می‌رسانیم.

به گزارش صدای بورس، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تلویزیونی گفت: برنامه مفصلی برای کنترل تورم دارم و دوسال است که بر روی آن کار می‌کنیم. باید بررسی کنیم، چگونه کشورهایی که تورم را کنترل کرده‌اند موفق شدند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مسئله تورم بالا، تنها در کشور ما نبوده است. خیلی از کشورها در جهان آن را تجربه کردند و تجارب بسیار موفقی برای کنترل تورم داشته اند. نزدیکترین کشور به ما نیز کشور ترکیه است که در دو دهه تورم های بیش از ۵۰ درصد را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: ۵۱ برنامه و پروژه در حوزه اصلاحات ساختاری و نهادی اقتصادی تهیه کردیم و تحت عنوان کتاب «دولت اعتماد» چاپ کردیم. بر اساس این برنامه، در عرض ۴ سال نه تنها نرخ تورم کاهش می‌یابد بلکه آن را تک‌رقمی می‌کند و به زیر ۵ درصد می‌رساند.


بیشتر بخوانید:

قیمت جدید تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی +جدول


قاضی زاده ادامه داد: نرخ تورم هم‌اکنون ۴۹.۵ درصد است. معنی و مفهوم آن این است که در سال ۹۹ به طور متوسط، میانگین قیمت ها ۵۰ درصد رشد کرده است. این رشد ۵۰ درصدی به ۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. در سال اول به نصف کاهش پیدا خواهد کرد یعنی ما نرخ رشد تورم را به لطف خدا به زیر ۳۰ درصد می رسانیم و بعد به صورت تصاعدی کاهش پیدا می‌کند تا تک رقمی شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید نگاه ۳۶۰ درجه‌ای به همه موضوعات داشته باشد. باید مسائل اجتماعی و فرهنگی را بفهمد. باید نگاهی داشته باشد که بداند قرار است چه اصلاحاتی انجام دهد.

وی تاکید کرد: وقتی قرار است در مورد سیاست‌های پولی صحبت شود، کسی که قرار است رئیس بانک مرکزی شود در مورد آن صحبت کند. در مورد برنامه‌های مالی نیز کسی باید حرف بزند که قرار است سازمان برنامه و بودجه را اداره کند. نباید سطح این مسئله را تخفیف دهیم و دولت‌ها را تک نفره کنیم.

قاضی‌زاده در پایان گفت: عملکرد دولت‌های قبلی ما بر اساس دولت تک نفر بوده و این تبدیل به باور شده است. باید در این دوره انتخاباتی آن را به هم بزنیم. دولت یک جریان فکری، مکتب و یک طبقه اجتماعی است. من می گویم جوانان ما آمده اند و خودم را نماینده گام دومی ها می دانم. من می‌گویم یک گروه از جوانان فناور و نوآور آمده اند که یک تفکر دیگر را برای اداره کشور حاکم کند.

منبع: مهر

کد خبر 433667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =