۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
جزییات حامی جدید سهامداران

سرمایه‌گذاری که یک میلیارد تومان 2 سال گذشته سرمایه‌گذاری کرده سال آینده با فرض رشد 50 درصدی بازار هم یک میلیارد عایدی داشته باشد باید کارمزد عملکرد پرداخت کند.

محسن لالجینی، معاون فروش و ارتباط با مشتریان شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج در گفت‌وگو با صدای بورس:
سرمایه‌گذارانی که سرمایه خود را از طریق شرکت‌های سبدگردان و مشاوره سرمایه‌گذاری در بازار قرار دادند توجه کننده؛ با وجود اینکه بازار در سال گذشته 157 درصد بازدهی داشته اما عمده‌ سرمایه‌گذاران در اوج بازار وارد شدند زیان قابل توجهی به میزان 50 درصد را تجربه کردند.
سرمایه‌گذارانی که با مدیریت خود ورود کردند ضرر زیادی را متحمل شدند اگر سبدگردان می‌داشتند زیان آنها 30 درصد بود، بهترین صندوق بازار که صندوق سهامی سرو سودمند مدبران است از اوج خود 20 درصد کاهش پیدا کرده که نشانگر همه‌گیری زیان است.
سرمایه‌گذارانی که سرمایه خود را به شرکت‌های سبدگردان داده‌اند با فرض اینکه یک میلیارد تومان آنها بعد از یک سال 700 میلیون تومان شده باشد، قرارداد عرف 20 درصد معافیت از پرداخت کارمزد متغیر سال دوم و مازاد آن باید کارمزد موفقیت پرداخت شود، به این ترتیب سرمایه 700 میلیون تومانی تا 840 میلیون تومان معاف است و با بازگشت به یک میلیارد تومان این اختلاف مشمول کارمزد موفقیت می‌شود.
سرمایه‌گذاری که یک میلیارد تومان 2 سال گذشته سرمایه‌گذاری کرده سال آینده با فرض رشد 50 درصدی بازار هم یک میلیارد عایدی داشته باشد باید کارمزد عملکرد پرداخت کند.
شرکت ترنج برای حمایت از سرمایه‌گذاران خود از استراتژی high water mark بالاترین نقطه‌ آب که خط آن بعد از پایین آمدن باقی می‌ماند، سرمایه‌گذارانی که روز اول یک میلیارد داشتند و متضرر شده‌اند و 700 میلیون تومان سرمایه دارند تا یک میلیارد تومان از پرداخت متغیر عملکرد معاف هستند حتی سرمایه‌گذاری که سوددهی دارد و پس از سوددهی کارمزد دریافت شده و مجدد متضرر شده باشند تا سقف سرمایه خود معاف از کارمزد هستند.

🔹بالاترین لبه آب استراتژی جدید بوده که برای حمایت از سهامداران در شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری ترنج ایجاد شده است.

کد خبر 433630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =