چرخش سرمایه‌گذاری به صندوق‌های با درآمد ثابت

در صورت تصویب و اجرا شدن حذف سود از سپرده های کوتاه مدت از سوی بانک‌مرکزی، استقبال از صندوق‌های بادرآمد ثابت افزایش پیدا می‌کند.

صدای بورس – مژده ابراهیمی؛ باتوجه به افت و ریزش شدید شاخص بورس، سرمایه‌گذاران ترجیح دادند که در صندوق های بادرآمد ثابت سرمایه گذاری کنند. همچنین در این شرایط صحبت هایی از سوی رئیس بانک مرکزی مربوط به حذف تدریجی سود سپرده کوتاه مدت بیان شده است که اگر این موضوع تصویب شود؛ استقبال از صندوق‌های بادرآمد ثابت افزایش پیدا می‌کند.

معصومه میرمحمدی، مدیر صندوق شرکت مشاورسرمایه‌گذاری فاینتک در گفت و گو با صدای بورس گفت: در شرایط کنونی بازارسرمایه که شاخص با ریزش شدیدی همراه بوده است، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در سرمایه‌گذاری‌های بدون ریسک و با نرخ سود بیشتر، سرمایه‌گذاری کنند؛ از سرمایه‌گذاری‌های بدون ریسک می‌توان به سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت و سپرده بانکی اشاره کرد.

مدیر صندوق شرکت مشاورسرمایه‌گذاری فاینتک در خصوص صحبت های اخیر رئیس بانک مرکزی بیان کرد: باتوجه به سخنرانی‌های اخیر همتی در خصوص حذف تدریجی سود سپرده کوتاه مدت، می توان اشاره داشت که در صورت اجرایی شدن آن از سوی بانک‌مرکزی، استقبال از صندوق‌های بادرآمد ثابت افزایش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید:

اثر واکسن کرونا می پرد!


وی در ادامه افزود: چون سرمایه‌گذارانی که امکان سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بلندمدت بانکی را ندارند، وجه نقد خود را به امید دریافت حداقل سود در بانک‌ها سپرده می‌کردند. در این شرایط بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، صندوق‌های بادرآمد ثابت با پیش‌بینی سود هستند.

میرمحمدی عنوان کرد: باتوجه به اینکه سبد سرمایه‌گذاری صندوق‌های بادرآمد ثابت از اوراق بهادار و سپرده بانکی تشکیل شده، کاهش نرخ سود کوتاه‌مدت سپرده بانکی، تاثیری بر عملکرد آنها ندارد. این صندوق‌ها در سپرده‌های بانکی بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند و تغییر در نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت، تاثیری بر این صندوق‌ها نخواهد داشت.

کد خبر 433554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =