جهش قابل توجه سودآوری بیمه نوین

صورت های مالی منتهی به  ۱۲ ماهه سال ۹۹ بیمه نوین در سامانه کدال منتشر و بر اساس اطلاعات به دست آمده این شرکت بیمه ای توانسته عملکرد مطلوبی را برای سهامدارانش محقق سازد.

  • رشد شاخص‌های عملکردی  

بیمه نوین در ۱۲ماه سال گذشته، ۱۳.۷۴۳.۳۰۶ میلیون ریال و در دوره مشابه سال گذشته آن ۹.۹۰۱.۳۸۸ میلیون ریال حق بیمه تولید کرد که نشان از رشد ۳۹ درصدی دارد. بر اساس این گزارش «نوین» در سال ۹۹ بیشترین حق بیمه تولیدی را از سرفصل‌های درمان با سهم ۳۳ درصد، بیمه‌های زندگی با سهم ۱۸ درصد، ثالث با سهم ۱۷ و بدنه خودرو با سهم ۸ درصدی کسب کرد.

  • تحقق تعدیل مثبت

همچنین این شرکت در این بازه زمانی، با افزایش ۲۸ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه‌های زندگی، تمرکز بر افزایش سهم سایر رشته‌های بیمه و کاهش سه درصدی سهم بیمه درمان  نسبت به دوره مشابه سال گذشته، پرتفوی خود را بهینه ساخت. البته نسبت خسارت بیمه نوین در سال ۹۹ نسبت به دوره مشابه سال گذشته، تعدیل مثبت سه درصدی داشته است.

  •  جهش سود خالص و انباشته 

این گزارش می‌افزاید: عملکرد مطلوب بیمه نوین در ۱۲ ماه سال گذشته در بخش بیمه گری و سرمایه‌گذاری‌ها، این شرکت را به سود خالص ۴.۰۵۵.۸۴۰  میلیون ریال رساند تا جهش ۵۹۰  درصدی نسبت به سال ۹۸ محقق شود. این شرکت همچنین به ازای هر سهم ۱۵۴۶ ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره قبل رشد ۵۹۰ درصدی داشته است. اگرچه بیمه نوین در سال ۹۹ سرمایه ثبت شده خود را ۷۵ درصد افزایش داد و به رقم ۲.۶۲۴.۰۰۰ میلیون ریال رساند، اما «نوین» در ۱۲ ماهه سال ۹۹ با کسب سود انباشته ۳.۸۵۶.۹۳۴ میلیون ریال به رشد ۶۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ دست یافت.


منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۴۰۱

کد خبر 433531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =