۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
مس همچنان می‌تازد

قیمت مس با وجود اقدامات چین برای مقابله با افزایش قیمت کالاها، تحت تاثیر افت ارزش دلار و فروکش کردن نگرانیهای تورمی افزایش یافت.

به گزارش صدای بورس، دلار پس از انتشار شاخص فعالیت اقتصادی آمریکا که نشان داد افزایش تورم موقتی است، در برابر ارزهای رقیب نزول کرد.

بهای معاملات مس پس از این که چین مدیران ارشد را به یک نشست احضار و تهدید کرد تخلفاتی نظیر سفته بازی و انتشار اخبار نادرست مجازات شدید به دنبال خواهد داشت، اوایل روز دوشنبه حداکثر ۰.۹ درصد نزول کرده بود.

مقامات چین در واکنش به افزایش قیمت کالاها و برانگیخته شدن نگرانیها نسبت به تاثیر منفی رشد سریعتر تورم بر رشد اقتصادی این هشدار شدید را دادند. تلاش برای کنترل قیمت فلزات در سراسر بازارها منعکس شد و قیمت فولاد و سنگ آهن نزول کرد اما در نهایت ثبات پیدا کردند. بعضی از تحلیلگران این پرسش را مطرح می کنند که چین تا چه حد می تواند روی قیمتهای جهانی کنترل اعمال کند. نگرانیهای گسترده ای که روز دوشنبه نسبت به قیمت وجود داشتند جای خود را به دورنمای محدودیت عرضه مس دادند.


بیشتر بخوانید:

افزایش حقوق کارمندان تا ۵۳ درصد


سرمایه گذاران با این باور که اقتصاد جهانی بهبود قوی از پاندمی پیدا خواهد کرد در حال سرمایه گذاری روی فلزات صنعتی هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت مس برای تحویل سه ماهه در بازار فلزات لندن با ۰.۷ درصد افزایش، در ۹۹۴۷ دلار در هر تن بسته شد. قیمت مس هفته گذشته ۳.۵ درصد سقوط کرده بود که بزرگترین کاهش از سپتامبر بود. قیمت نیکل و آلومینیوم هم افزایش داشت اما قیمت سرب، قلع و روی کاهش یافت.

منبع: ایسنا

کد خبر 433427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =