تلاش خودروسازان برای آزادسازی قیمت خودرو  

خودروسازان هر روز با برگزاری جلسات مختلف با کمیسیون صنایع مجلس در صدد آزادسازی قیمت خودرو هستند و از آن طرف شورای رقابت سکوت اختیار کرده است.

به گزارش صدای بورس، بحث قیمت خودرو و آزادسازی آن در طول یک ماه اخیر وارد فاز جدیدی شده به نحوی که خودروسازان با برگزاری جلساتی با اعضای کمیسیون صنایع و سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) درصدد تغییر روند قیمت گذاری محصولات خود هستند.

نمونه بارز این موضوع را می توان در نامه رسمی خودروسازان به رئیس کمیسیون صنایع دانست چرا که در این نامه خودروسازان اعلام کردند خودروهای عمومی مردم با درآمدی کم یا متوسط براساس فرمول بهای تمام شده و با درنظرگرفتن سود ۵ درصدی با تایید و نظارت وزارت صنعت قیمت گذاری شود.

در مورد خودروهای لوکس و مشابه خارجی نیز اعلام کردند قیمت گذاری با پیشنهاد هیئت مدیره شرکتها و تایید و نظارت وزارت صنعت براساس شرایط عرضه وتقاضای بازار صورت گیرد. البته این موضوعات در حد پیشنهاد بوده و با امضای دو مدیرعامل ایران خودرو و سایپا به کمیسیون صنایع ارسال شده است.


بیشتر بخوانید:
ارزش روز سهام عدالت ، امروز ۳ خرداد ۱۴۰۰


روز گذشته اعضای کمیسیون صنایع در جلسه ای با ایدرو مشغول بررسی تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو هستند. یکی از اعضای کمیسوین صنایع گفت: جلسات مختلفی در کمیسیون صنایع با حضور بخش خصوصی، مسئولین وزارت صنعت و ایدرو برگزار شده است. اما هنوز به جمع بندی لازم دست پیدا نکرده ایم.

طهماسبی افزود: بعضی از اعضای کمیسیون صنایع مخالف این موضوع بودند و درصدد تعیین و تکلیف طرح ساماندهی بازار خودرو هستند. اما در مجموع باید پیشنهاد خودروسازان و موضوع تعیین تکلیف قیمت خودرو در جلسات مختلف اعضای کمیسیون صنایع بررسی و در نهایت به جمع بندی لازم دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون صنایع درصدد است شورای رقابت را از روند قیمت گذاری خودرو حذف کند گفت:  ما در کمسیون صنایع مشغول بررسی تعیین تکلیف قیمت خودرو هستیم. اگر در نهایت به تصمیم جامعی دست پیدا کنیم این موضوع را در صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد تا در نهایت در رابطه با آن تصمیم گیری های لازم صورت گیرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 433404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =