مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۳ خرداد ۱۴۰۰

«مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس ریزش بازار سهام به روندی عادی تبدیل شده است. امروز هم شاخص کل بورس ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحد کاهش یافت و به سطح یک میلیون و ۹۵ هزار و ۷۲۶ واحد رسید.

در معاملات امروز، نمادهای وبملت، وتجارت، پارسان، وبصادر، رمپنا و خساپا به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند، هرچند شتران توانست اندکی از این افت را جبران کند.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، اگر میانگین نرخ هر دلار تا پایان سال جاری بین ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان باشد و برجام هم احیا شود، می‌توان به رشد شاخص بورس حداقل تا عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد امیدوار بود.

سهام عدالت همگام با شاخص افت کرد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون و ۵۴ هزار تومان بود.


بیشتر بخوانید: ارزش روز سهام عدالت ، امروز ۳ خرداد ۱۴۰۰


بررسی‌ها نشان می‌دهد، جاماندگان سهام عدالت بعد از گذشت یک دهه هنوز نتوانسته‌اند در سامانه سهام عدالت ثبت نام شوند. پرسش اینجاست با وجود میلیون‌ها جامانده سهام عدالت، چرا بیش از ۲۰ میلیون نفر از دهک‌های بالای جامعه سهام عدالت دارند.

با وجود تلاش‌ها، صندوق واسطه‌گری مالی یکم باز هم افت کرد. در معاملات امروز قیمت پایانی دارا یکم به ۱۱۲,۵۴۰ ریال کاهش یافت.

صندوق پالایشی یکم کمی نفس گرفت. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۶۵,۲۷۰ ریال افزایش پیدا کرد.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۶ هزار تومان بود.

تعداد ۲۴۰ میلیون سهم شرکت صنعت غذایی کوروش، چهارشنبه این هفته به‌عنوان سومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد "غکورش" در بورس تهران عرضه می‌شود.

در اردیبهشت امسال در مجموع ۱۳۸ هزار میلیارد تومان معامله در شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار سرمایه انجام شده است.

در حالی استاندار تهران از نداشتن متقاضی برای حدود ۶۰ هزار واحد طرح ملی مسکن خبر داده که تامین آورده سنگین این طرح از عهده کمتر کسی بر می‌آید.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره مشکلات کارگران گفت: خرید مسکن, خودرو و حتی پس انداز رویای دست نیافتنی کارگران است اما نامزدهای ریاست جمهوری نباید از مطالبات کارگران استفاده ابزاری کنند.

رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: سال‌ها کنسانتره، گندله و حتی سنگ آهن با نصف قیمت جهانی در داخل کشور در حال معامله بوده که در نهایت سبب ایجاد رانت در بخش هایی از زنجیره فولاد شده است.

برای آگاهی از مشروح خبرها، به وبسایت صدای بورس مراجعه کنید.

کد خبر 433401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =