احتمال واریز ۳۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه به بورس

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: انتظار داریم بانک مرکزی در دو هفته آینده ۳۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به صندوق واریز کند.

به گزارش صدای بورس، محمد ابراهیم آقابابایی، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه درباره میزان تعهد صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت اظهار داشت: طبق مصوبه، صندوق توسعه ملی از سال ۱۳۹۴ مکلف است سالانه یک درصد از منابع ورودی خود را  در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده گذاری کند.

وی ادامه داد: در شهریور سال گذشته این رقم به ۵۱۰ میلیون دلار رسید و مسئولان صندوق توسعه ملی اعلام کردند که معادل ریالی  این رقم باید به صندوق تثبیت واریز شود که که با نرخ دلار نیمایی محاسبه می‌شود.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه تاکید کرد: طبیعتا در طول این چند ماه از شهریور سال گذشته تا به امروز ممکن است این رقم بالاتر رفته باشد.

آقابابایی افزود: اگر ملاک را همان ۵۱۰ میلیون دلار قرار بدهیم، از آن رقم یک هزار میلیارد تومان در آذر ماه سال ۹۹ به صندوق تثبیت وارد شده و همچنین ۱۰۳۴ میلیارد تومان بیست و ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ واریز شد.


بیشتر بخوانید:

رکوردهای رشدی هرروزه، بورس را به خون کشید


وی تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اعلام شده از تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تا سه هفته دیگر به بانک مرکزی فرصت داده می‌شود تا ۲۰۰ میلیون دلار بفروشد و معادل ریالی آن را به حساب صندوق تثبیت واریز کند. بنابراین مطابق با اعلام معاون بانک مرکزی انتظار داریم در دو هفته آینده ۳۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به صندوق واریز شود.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان اینکه این ارقامی که واریز می شود در ابعاد امروز بازار سرمایه بسیار ناچیز است و نمی‌توان انتظار داشت آثار ان را در صعود شاخص دید،  گفت: در آذر ماه سال گذشته هزار میلیارد تومان واریز شده که در چهار ماه این هزار میلیارد تومان را ۸ بار خرید  و فروش کردیم و به ۸ برابر رسانده‌ایم اما و این ارقام نسبت به وسعت بازار بسیار ناچیز است .

آقابابایی در پاسخ به این سوال که این ارقام صرف خرید چه گروه‌هایی در بازار شد، اظهار داشت:  متناسب با ارزش بازار گروه‌ها خرید را انجام می‌دهیم و گروهی که ارزش بازار آن بیشتر باشد ما هم پول بیشتری به آن اختصاص دادیم و می‌دهیم. 

منبع: ایلنا

کد خبر 433333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =