پرتفوی سهامداران ملاک اصلی برای فروش سهم با زیان/ رشد بازار سرمایه با نوسان نرخ دلار بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان

برای فروش سهام با زیان در بورس، نوع سهم موجود در پرتفوی اهمیت ویژه‌ای دارد.

صدای بورس - احمدرضا صباغی؛ بازار ریزشی چندین ماهه سرمایه، گویی رو به بهبود نیست. پرسشی که حالا این روزها مطرح است اینکه سهام  باقی مانده در پرتفوی را با ضرر بفروشیم یا به امید بهبود بازار منتظر روزهای سود کردن بمانیم.

محمدیوسف امین داور، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت پارت با اشاره به اینکه برای فروش سهام با زیان در بورس، نوع سهم موجود در پرتفوی اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: اگر نرخ دلار بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان تا پایان سال جاری نوسان کند می‌توان به رشد بازار سرمایه امیدوار بود

امین داور با اشاره به اینکه اگر نرخ دلار بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان تا پایان سال جاری نوسان کند می توان به رشد بازار سرمایه امیدوار بود، افزود: برای فروش سهام با زیان در بورس، نوع سهم موجود در پرتفوی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه سهام شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و پالایشی که دلاری هستند در آینده نزدیک‌ رشد خواهندکرد، گفت: در شرایط کنونی سهام دلاری و چند بانک معتبر برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند و اگر سهامداران این سهم‌ها را با زیان در پرتفوی خود نگه دارند می‌توانند با سود مناسب آنها را در آینده نه‌چندان دور بفروشند.

امین داور تصریح کرد: به شخصه اگر ضرر هنگفتی در بورس کرده بودم سهام خودم را نمی‌فروختم البته از اصلاح پرتفوی نباید غفلت کرد؛ باید بعضی از سهم ‌های خود را تبدیل به سهم‌هایی کرد که قابلیت رشد بیشتری دارند.


بیشتر بخوانید: 
رکوردهای رشدی هرروزه، بورس را به خون کشید


مدیرسرمایه گذاری شرکت پارت اضافه کرد: اگر تا پایان سال ۱۴۰۰ اتفاق خاصی رخ ندهد و دلار در رنج قیمتی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان قرار بگیرد بسیاری از سهام‌های دلاری سودزا خواهند بود که در نهایت منجر به سبزپوشی بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد روابط خارجی با کشورهای مختلف جهان با احیای برجام برای رشد بازار سرمایه اهمیت دارد،گفت: اگر ایران کشوری باشد که درهای خود را برای صادرات و واردات روی تمام کشورهای دنیا ببندد به طور قطع شاهد افت بازار سرمایه در صنایع مختلف خواهیم بود اما اگر با احیای برجام شاهد تداوم تبادلات خارجی ایران با کشورهای مختلف جهان باشیم این اتفاق برای بازار سرمایه بسیار مثبت خواهد بود.

مدیرسرمایه‌گذاری پارت تاکیدکرد: با توجه به اینکه ایران در وقوع وقایع اقتصادی و سیاسی کشوری غیرقابل پیش‌بینی است اگر نرخ دلار به زیر ۲۰ هزار تومان برسد شاهد ریزش گسترده ارزش سهم‌ها در بازار سرمایه خواهیم بود.

وی از سهامدارانی که متحمل زیان زیادی شده‌اند درخواست کرد تا با صبوری کامل نسبت به نگه‌داری سهم‌های دلاری و اصلاح پرتفوی خود در بورس اقدام کنند تا زیان‌دهی خود را به حداقل برسانند.

کد خبر 433332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =