بورس‌های مهم جهان روز خوبی را تجربه کردند

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان ازجمله وال استریت و داوجونز ایدانستریال اوریج صعود خوبی را تجربه کردند.

به گزارش صدای بورس، اقتصادهای بزرگ دنیا کماکان تحت تاثیر کرونا عملکرد بدی دارند: مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد اقتصاد این کشور در سه ماهه منتهی به مارس به میزان ۱.۵ درصد کوچک شده است که این عملکرد ۰.۴ درصد کمتر از رشد ثبت شده بازه منتهی به ماه قبل بوده است.

سال قبل پنجمین اقتصاد بزرگ جهان ۱۰ درصد کوچک شده بود که بدترین عملکرد اقتصاد این کشور طی سه قرن اخیر بوده است. با کاهش محدودیت های کرونایی امید می رود رشد اقتصادی در فصل بعد مجددا به محدوده مثبت برگردد.  

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۴۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۲۶۶.۱۱ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۳ درصد افزایش تا سطح ۴۱۶۴.۶۰ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۶ درصد ریزش در سطح ۱۳ هزار و ۴۰۰.۵۴ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

اعلام زمان واریز سهمیه بنزین خرداد


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۷۸ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۳۱۷.۸۳ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۰۳ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۴۵۸.۴۴ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افت ۱.۰۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۱۳۴.۱۵ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۵ درصد صعود و ایستادن در سطح ۷۰۳۰.۲۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۱۸.۰۵ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۴۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۴۳۷.۵۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۶۸ درصدی در سطح ۶۳۸۶.۴۱ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۸۷ درصد بالا رفت و به ۹۲۰۴.۰۱ واحد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 433279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =