۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
وزیر نفت واکنش نشان داد

وزیر نفت درباره خبر گران شدن قیمت بنزین توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش صدای بورس، بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره شایعه گران شدن قیمت بنزین گفت:جنگ روانی است. هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی نداریم.

وزیر نفت در ادامه در مورد میدان فرزاد B اظهار کرد: مدت‌ها دنبال این کار بودم. در شرکت نفت سناریوهای زیادی را بررسی کردیم که این گاز را چکار کنیم؟ در ابتدا قرار بود هندی‌ها این میدان را توسعه دهند و تبدیل به LNG کنند و ببرند.

او گفت: یک فاز این میدان برابر دو میلیارد دلار و میزان میعانات گازی آن یک هشتم پارس جنوبی است. یعنی، میان دریافت و پرداخت در این میدان مشکل عدم تعادل وجود دارد.

زنگنه گفت: بازپرداخت این طرح با میعانات ممکن نیست پس باید بتوانیم با گاز آن، بازپرداخت را انجام دهیم. باید با منابع خود میدان، هزینه‌ها را برگردانیم.

او بیان کرد: هندی‌ها دو بار به دلیل تحریم نیامدند. هر راهی پیش رویشان گذاشتیم، نیامدند.طرح اجرایی این میدان توصیف شده نبود که برای توصیف آن وقت و هزینه گذاشتیم و سناریوهای مختلفی را بررسی کردیم تا هزینه‌ها کاهش یابد.

زنگنه گفت:میدان گازی فرزاد آخرین میدان گازی مشترک است که توسعه می‌یابد.بخشی از دفتر میدان‌های مشترک بسته شده است، ۹۵ درصد کار میدان پارس جنوبی در فاز نخست پایان یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 433087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =