نیازمند تسهیل در شرایط تعادلی بازار هستیم

کامودیتی ها تحت تاثیر کاهش میزان تولیدات به ویژه در زمینه مواد اولیه و معادن با ثبات تقاضا در این بخش و رشد قیمت ها همراه شدند.

به گزارش صدای بورس، محمد علی کمالی، مدیر سرمایه گذاری تامین سرمایه کاردان در خصوص روند قیمت کامودیتی ها بیان داشت: با توجه به تمهیدات کشورها در دوره کرونا و سیاست ازدیاد منابع برای مقابله با پیامدهای کرونا، قیمت کامودیتی ها رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: انتظار این است که رفع محدودیت های ناشی از کرونا و افزایش تولید و سیاست های بانک های مرکزی در راستای کنترل تورم موجب کاهش روند قیمت های کامودیتی شود . به نظر می رسد اگر این امر محقق شود کاهش قیمت ها برای شرکت های تولیدی کالای پایه در بلند مدت اتفاق می افتد.

کمالی با اشاره به اوراق تبعی و مزیت های آن در بازار سرمایه افزود: به نظر می رسد تا امروز بالغ بر۱۸۰۰ میلیارد تومان اوراق تبعی در بازار سرمایه منتشر شده است . اما با توجه به حجم بالای صف های فروش، بازار سرمایه نیازمند همکاری بیشتر ناشران برای انتشار اوراق تبعی است.


بیشتر بخوانید:

قیمت محصولات سایپا در ۱۴۰۰/۲/۲۷ +جدول


مدیر سرمایه گذاری تامین سرمایه کاردان در ادامه گفت: با این مقدار اوراق تبعی منتشر شده تعداد اندکی از نمادها را می توان به حالت تعادل بازگرداند و نیازمند تسهیل در شرایط تعادلی بازار هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص روش های جذاب منابع برای بازار سرمایه اذعان داشت: چنانچه بازار شرایط تعادلی خود را حفظ کند و از فروش ها کاسته شود، جذابیت بازار برای سرمایه گذاران افزایش می یابد و می تواند سرمایه گذاران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران باید نسبت بازده به ریسک را بررسی کنند و در خصوص ارزنده بودن یا نبودن قیمت سهام تصمیم گیری کند . باید فرهنگ سازی های مختلفی در این میان صورت بگیرد و آشنایی با بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفته تا سرمایه گذاران این بازار بتوانند با علم وارد بازار شوند. 

کمالی با اشاره به اینکه هر بازاری خاصیت و جذابیت منحصر به فردی دارد، تصریح کرد: بازار سرمایه برای سرمایه گذاران بلند مدت، بازاری ایده آل است. اما برای سرمایه گذارانی که توانایی تحمل ریسک را در کوتاه مدت ندارند ورود مستقیم به این بازار جذاب نیست و باید از ابزارهای بلند مدت این بازار بهره ببرند. باید تمامی ریسک های موجود در بازارها بررسی شود و سپس نسبت به ورود به آنها تصمیم گیری کرد.

منبع: سنا

کد خبر 433086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =