داد و ستد ۹۰۲ میلیارد ریالی در بورس کالا

در هفته گذشته و در بورس کالای ایران ۹۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

به گزارش صدای بورس، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالای ایران، معامله گران با معامله یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۶۹ گواهی سپرده بر پایه ۷ دارایی پایه سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، برنج، پسته فندقی، رطب مضافتی و زیره سبز، ارزش ۹۰۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.

در هفته ای که گذشت، سکه طلا با فاصله قابل توجهی نسبت به سایر دارایی های پایه توانست بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد. به طوری که در نمادهای معاملاتی دارایی مذکور تعداد ۸۶۷ هزار و ۲۰۰ گواهی سپرده سکه طلا در حالی دادوستد شد که ۹۳ درصد از ارزش کل معاملات هفتگی در بازار مذکور به این دارایی رسید و رقمی بیش از ۸۴۰ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال برای آن رقم خورد.

معامله گران تعداد ۴۸۲ هزار و ۲۶۶ گواهی سپرده زعفران نگین را نیز در حالی معامله کردند که ارزش این معاملات به رقم ۵۸ میلیارد ریال نزدیک شد.

در این هفته ۱۶ هزار و ۴۲۵ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز دادوستد شد تا ارزش ۱.۴ میلیارد ریالی برای آن به ثبت برسد.


بیشتر بخوانید:
قیمت محصولات ایران خودرو در روز ۱۴۰۰/۲/۲۵ +جدول


۲۷۳۷ گواهی سپرده برنج طارم نیز در حالی در بازار مالی بورس کالای ایران دست به دست شد که ارزشی بالغ بر ۷۷۰ میلیون ریال را در پی داشت.

معامله ۶۰ گواهی سپرده پسته فندقی نیز در مجموع ارزش بیش از ۹۶ میلیون ریالی را رقم زد.

در جریان معاملات هفته ای که گذشت معامله ۲ هزار و ۳۵۹ گواهی سپرده رطب مضافتی به ارزش ۳۶۵ میلیون ریال خرید و فروش شد و در پایان تعداد ۲ هزار و ۴۲۲ گواهی سپرده زیره سبز نیز به ارزش ۱.۴ میلیارد ریال بر تابلوی معاملات ثبت شد.

منبع: کالاخبر

کد خبر 432954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =