مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

«مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، بازار سهام در واکنش به متقارن شدن دامنه نوسان رشد کرد. امروز شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۷۲۸ واحد رشد به یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۶۲۴ واحد رسید. همچنین ارزش صف‌های فروش به صف‌های خرید که در ابتدای معاملات ۵۷ برابر بود، در پایان روز به ۳۲ برابر کاهش یافت.

در معاملات امروز، نمادهای فملی، فولاد، شستا، فارس، وغدیر و فخوز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.


بیشتر بخوانید:  چه بر سر قیمت طلا و سکه بعد از تعطیلات آمد؟/ گرانی ها از کجاست؟


مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: شرکت‌ها پس از پیاده‌سازی الزامات مربوط به زیرساخت برگزاری مجامع الکترونیکی، مکلفند جهت اطلاع سهامداران خود نسبت به انتشار تصمیم برگزاری مجامع الکترونیک از طریق کدال یا روزنامه کثیرالانتشار اقدام کنند.

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، ترجیح داده شده که دامنه نوسان به حالت قبل بازگردد و حجم مبنا کاهش یابد تا از این طریق قیمت‌ها بتوانند به نقطه‌ جذابیت برسند و  معاملات از حالت قفل شدگی خارج شوند.

سهام عدالت با افزایش ارزش روبه‌رو شد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان بود.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم به رشد محدودی دست یافت. در معاملات امروز قیمت پایانی دارا یکم به ۱۳۲,۶۳۰ ریال افزایش یافت.

صندوق پالایشی یکم ۲.۸ درصد رشد کرد. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۶۹,۱۰۰ ریال رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۵۵ هزار تومان بود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تا یکی دو روز آینده پول به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق می‌کنیم، گفت: برای مقاصد سیاسی ارزپاشی نمی‌کنیم تا قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی شود.

دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر و سایپا در سررسید آبان ماه ۱۴۰۰، از فردا (سه‌شنبه) در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولید چدن‌سازان، تقسیم سود ۵۷۰ ریالی به ازای هر سهم تصویب شد.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش پذیرش کیف پول الکترونیک جیرینگ را در کلیه شعبات خود در سراسر کشور عملیاتی می‌کند.

یک کارشناس پولی و بانکی گفت: شناسایی استخراج کنندگان رمز ارزها و کنترل و نظارت بر خرید و فروش و جابه‌جایی ارزهای دیجیتال از مجاری قانونی می‌تواند چالش‌ها و تهدیدات رمز ارزها را به فرصت تبدیل کند.

برای آگاهی از مشروح خبرها، به وبسایت صدای بورس مراجعه کنید.

کد خبر 432804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =