مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

«مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، بازار سهام روزهای سبز را فراموش کرده است. امروز هم شاخص کل بورس ۱۵ هزار و ۵۹۰ واحد افت کرد و به یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۷۲ واحد رسید.

در معاملات امروز، نمادهای فولاد، فارس، فملی، شستا، کچاد، تاپیکو و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.


بیشتر بخوانید: ارزش روز سهام عدالت ، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰


یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت برای کنترل تورم و نرخ ارز باید نقدینگی را نیز مدیریت کند نه اینکه همه اینها را به مذاکرات وین ۲ و برجام گره بزند، گفت: دولت روحانی در دوره اول با ارزپاشی سعی کرد تورم را مهار کند ولی موفق نبود.

سهام عدالت ۲.۱ درصد افت کرد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان بود.

سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در یک مرحله به حساب مشمولان واریز شد و قرار بود سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، در دو مرحله واریز شود اما از واریز بخش دوم آن هنوز خبری نیست.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم پا به پای شاخص گام برمی‌دارد. در معاملات امروز قیمت پایانی دارا یکم به ۱۳۱,۷۹۰ ریال کاهش یافت.

افت ۳.۲ درصدی حاصل کار امروز صندوق پالایشی یکم بود. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۶۷,۲۲۰ ریال رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۳۱ هزار تومان بود.

یک کارشناس بورس گفت: اینکه از طریق اوراق بدهی حجم عظیمی نقدینگی از بازار سرمایه جذب کنید تا برای خود این بازار ثبات ایجاد کنید، مشکل را به صورت ریشه‌ای حل نخواهد کرد.

مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی قرارداد اختیار معامله سکه طلا و قرارداد اختیار معامله زعفران نگین با سررسید شهریور ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

یک فعال تجاری گفت: سال گذشته دو عامل اساسی شیوع ویروس کرونا و تحریم‌هایی که سابقه چند ساله دارند و اخیرا بر شدت آنها افزوده شده است، حوزه تجارت خارجی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار دادند.

دیروز مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار، شیر پاستوریزه پگاه گیلان و دوده صنعتی پارس برگزار شد.

برای آگاهی از مشروح خبرها، به وبسایت صدای بورس مراجعه کنید.

کد خبر 432734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =