مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

«مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس،  بازار سهام در آغاز هفته قرمز شد. امروز شاخص کل بورس ۴ هزار و ۷۶۴ واحد افت کرد و به یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۴۹۸ واحد رسید.

در معاملات امروز، نمادهای فملی و وپاسار بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شستا، فارس، شپنا، شتران و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

سهام عدالت با اندکی افت روبه‌رو شد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان بود.


بیشتر بخوانید: 
 ارزش روز سهام عدالت، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰


صندوق واسطه‌گری مالی یکم افت دیگری را ثبت کرد. در معاملات امروز قیمت پایانی دارا یکم به ۱۳۶,۱۸۰ ریال کاهش یافت.

صندوق پالایشی یکم همپای بازار نزولی شد. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۶۹,۴۷۰ ریال رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۴۱ هزار تومان بود.

ماجرای تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه به بازار سهام همچنان مبهم است. از یک طرف صندوق اعلام کرده معادل ریالی یک درصد از منابع از طریق مطالبات از سازمان مالیاتی پرداخت می‌شود و از سوی دیگر، ماجرای تعلل بانک مرکزی در تسعیر منابع ارزی بحث برانگیز شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از افزایش ۸.۲ و ۸.۹ درصدی محصولات ایران خودرو و سایپا توسط شورای رقابت از ورود به موضوع خبر داد و گفت: شورا باید در این تصمیم تجدید نظر کند.

از نگاه کارشناسان، کاهش نرخ ارز در ماه‌های اخیر، نشان از تلاش‌های بانک مرکزی برای استفاده از سازوکار بازار در جهت تعدیل نرخ ارز و به دور از رفتارهای هیجانی و سیاسی دارد.

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بورس ایران روزهای سختی را سپری می‌کند و بیشتر فعالان این بازار، خصوصا افرادی که تیر و مرداد سال گذشته بورسی شده‌اند، حال و روز خوبی ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: از آنجا که بورس بازاری است که سرمایه افراد را در خدمت می‌گیرد تا از آن برای رونق و رشد شرکت‌ها استفاده کند، طبیعتا تورمی ایجاد نخواهد کرد.

همزمان با ابلاغ ضوابط فعالیت راهبران کیف الکترونیک پول، بانک سامان خدمات ویژه‌ای برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است.

مدیرعامل تسلا بار دیگر نسبت به سرمایه‌گذاری در رمزارزها هشدار داد. ایلان ماسک گفت: ارزهای رمزنگاری شده امیدوارکننده هستند، اما لطفاً با احتیاط سرمایه‌گذاری کنید.

برای آگاهی از مشروح خبرها، به وبسایت صدای بورس مراجعه کنید.

کد خبر 432680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =