دومین اقتصاددان بزرگ بریتانیا

لیبرتارین‌ها از فلسفه سیاسی پیروی می‌کنند که به آزادی فردی و اختیارگرایی معتقد است.

لیبرتارین‌ها از فلسفه سیاسی پیروی می‌کنند که به آزادی فردی و اختیارگرایی معتقد است. آنها به دنبال آزادی سیاسی و اختیار حداکثری هستند و بر آزادی انتخاب، آزادی اجتماعات، فردگرایی و... تاکید می‌کنند. «کنستانتین گوردژیف» یکی از پیروان این فلسفه است.

تحصیلات
کنستانتین گوردژیف در سال ۱۹۷۰ در مسکو (اتحاد جماهیر شوروی) به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه جانزهاپکینز و مدرک کارشناسی ارشد ریاضیات محض از دانشگاه کالیفرنیا (لس آنجلس) است. گوردژیف بعدها مدرک دکترای خود را در رشته اقتصاد کلان و امور مالی از کالج ترینیتی دوبلین دریافت کرد.

فعالیت‌ها
کنستانتین گوردژیف، اقتصاددان روس‌تبار هم‌اکنون در شهر دوبلین، ایرلند سکونت دارد. او سردبیر پیشین مجله Business & Finance بود. این دوهفته‌نامه که در سال ۱۹۶۴ شروع به انتشار کرد، حاوی اخبار، پیشنهادها و تحلیل‌های مربوط به کشور ایرلند و جهان است. شهرت گوردژیف در ایرلند به دلیل حضور مستمر در یکی از برنامه‌های تلویزیونی پرطرفدار به نام «امشب با وینسنت براون» است. این برنامه در جریان رکود اقتصادی تماشاگران زیادی را پای تلویزیون می‌نشاند. این اقتصاددان به عنوان یک لیبرتارین (طرفدار آزادی فردی و فلسفه اختیارگرایی) شهرت دارد.
کنستانتین گوردژیف به عنوان استاد مهمان در موسسه مطالعات بین‌المللی میدل‌بری در مونتری به تدریس اشتغال دارد. او همچنین به عنوان مدرس امور مالی در کالج ترینیتی دوبلین و مدرس اقتصاد در دانشگاه کالج دوبلین و دانشگاه جانزهاپکینز مشغول فعالیت است. گوردژیف در سپتامبر ۲۰۰۶ سردبیر مجله Business & Finance شد و در مارس ۲۰۰۸ با کناره‌گیری از مقام، به بانک سرمایه‌گذاری NCB پیوست. گوردژیف بارها در رسانه‌های بین‌المللی حضور یافته و به طرح دیدگاه‌های خود پرداخته است. او همچنین یکی از ستون‌نویسان اصلی و ثابت در بسیاری از نشریات همچون کایمن فایننشال ریویو، اسلون (روسیه)، ویلج و دیسیژن آیرلند است. در حال حاضر، در رتبه‌بندی روزنامه City A.M کنستانتین گوردژیف در میان ۱۰۰ اقتصاددان برتر بریتانیا مقام دوم را در اختیار دارد.
پیش از این، گوردژیف به عنوان شریک و مدیر پژوهش با شرکت مشاور سرمایه‌گذاری St. Columbanus، مدیر بخش اقتصاد کلان با موسسه Business Value و مدیر پژوهش با بانک سرمایه‌گذاری NCB همکاری کرده است. او در حال حاضر، ریاست انجمن تجاری ایرلند و روسیه را به عهده دارد. علاوه بر عضویت در آکادمی علوم سیاسی (آمریکا)، انجمن اقتصادی و انجمن مالیه آمریکا، گوردژیف عضو افتخاری موسسه کپنهاگ، عضو شورای اقتصاد دارویی است. او همچنین در هیأت تحریریه ۷ نشریه آکادمیک بین‌المللی حضور دارد. یکی از فعالیت‌های گوردژیف، مشارکت در مباحثات اقتصادی و سیاسی کشور ایرلند و اروپا بوده است. او یکی از مهمانان همیشگی برنامه‌های اقتصادی شبکه ۳ تلویزیون ایرلند به شمار می‌رود. در می‌۲۰۱۱، گوردژیف با همراهی دیکلان گانلی، کارآفرین و فعال سیاسی و تجاری، یک صندوق دارایی سوئیسی به نام St. Columbanus راه‌اندازی کرد. از مهمترین حوزه‌های تخصصی فعالیت او می‌توان به پژوهش و مدیریت فکری در زمینه ریسک و استراتژی اقتصاد کلان اشاره کرد.

علی دانیال
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۹۸

کد خبر 432675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =