مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

«مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، بازار سهام فقط کمی سبز شد. امروز شاخص کل بورس ۵ هزار و ۲۰۳ واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۴۹ واحد رسید.

با این حال، در ابتدای معاملات امروز ارزش صف‌های فروش که حدود ۷۶ برابر ارزش صف‌های خرید بود، در پایان معاملات به ۸۶ برابر افزایش یافت.

در معاملات امروز، نمادهای فملی، وپاسار، فولاد، وبملت و فارس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شپنا و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.


بیشتر بخوانید:
 ارزش روز سهام عدالت ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰


سهام عدالت یک درصد رشد کرد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان بود.

صندوق واسطه‌گری مالی یکم با بیش از ۲.۲ درصد رشد روبه‌رو شد. در معاملات امروز قیمت پایانی دارا یکم به ۱۳۷,۹۹۰ ریال افزایش یافت.

رشد نزدیک به ۳ درصد حاصل عملکرد امروز صندوق پالایشی یکم بود. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۷۰,۸۴۰ ریال رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۲۳ هزار تومان بود.

از روز شنبه (۱۸ اردیبهشت) اوراق اختیار فروش تبعی سهام ۱۱ شرکت بزرگ و شاخص‌ساز ‌با هدف حمایت از سهام این شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار منتشر می‌شود.

ساختمان فدراسیون فوتبال بابت بدهی دو میلیون یورویی دستمزد ویلموتس رسماً به مالکیت شستا درآمد و حتی سند تک برگ آن هم صادر شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اسفند ۹۸ تا فروردین ۱۴۰۰، در ۱۴ماه، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۳۲ درصد و پرداخت مستمری حداقل بگیران ۱۵۰ درصد افزایش یافت.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به آخرین مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با کاهش فشار بر اصناف آسیب دیده مصوب کرد در برابر بسته پیشنهادی اتاق اصناف ایران بسیار ناکافی است.

زمان برگزاری مجامع شرکت‌های فرآورده‌های نسوز ایران، سیمان صوفیان، پتروشیمی خراسان و مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران اعلام شد.

امسال دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس، گامی نو به سوی آینده برداشته و با ایجاد یک بخش کنفرانسی جدید قصد دارد تا مجالی برای تبادل دانش و آگاهی درباره تعامل‌ نوآوری و فناوری با آینده زندگی انسان فراهم کند.

همزمان با اجرای قانون جدید چک، اپلیکیشن موبایلت بانک سامان، دسترسی‌های مربوط به اجرای این قانون را برای مشتریان خود ایجاد کرد.

برای آگاهی از مشروح خبرها، به وبسایت صدای بورس مراجعه کنید.

کد خبر 432578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =