خبرهای لغو مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی صحیح نیست

میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص برگزاری مجامع استانی گفت: شرکت‌های استانی و کلیه شرکت‌ها، تا چهار ماه پس از پایان سال مالی فرصت دارند که مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کنند.

 صدای بورس، میثم فدایی بیان کرد: شرکت‌های استانی که نتوانند در این مدت مجمع عمومی خود را برگزار کنند، باید مجمع عمومی به طور فوق‌العاده را در دو نوبت برگزار کنند و بدین صورت است که در نوبت اول باید ۵۰درصد به علاوه یک سهم یا حق رای باید در مجمع حضور داشته باشد تا مجمع رسمیت پیدا کند.

فدایی عنوان کرد:  اگر در مجمع نوبت اول به‌ حد نصاب نرسید، مجمع عمومی به طور فوق‌العاده نوبت دوم  برگزارمی‌شود و در نوبت دوم با هر تعداد سهامداری مجمع رسمیت پیدا می‌کند و دستور جلسه مجمع که شامل انتخاب هئیت مدیره است، تصمیم گیری می‌شود.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص لغو این مجامع بیان داشت: در مجامع استانی که در این روزها مجمع عمومی به طور فوق‌العاده نوبت اول برگزار می‌شود؛ چون تعداد به ۵۰درصد به علاوه یک نمی‌رسد، مجمع تشکیل  و صورت جلسه می‌شود، اما حق تصمیم‌گیری ندارند و به نوبت دوم کشیده می‌شود وبنابراین مجامع لغو نمی‌شود.
کد خبر 432506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =