۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
پاشنه آشیل دلار کجاست؟!

ارزش دلار معاملات هفتگی را صعودی تمام کرد.

به گزارش صدای بورس، کارشناسان ارزی هشدار داده‌اند که برنامه دولت بایدن برای اجرایی کردن یک بسته محرک بزرگ ۱.۸ تریلیون دلار دیگر به منظور حمایت از اقتصاد در برابر پیامدهای کرونا می‌تواند ریسک افزایش کسری بودجه دولت، افزایش کسری حساب تجاری و بدهی های عمومی را به شدت افزایش دهد.

این مسایل می توانند به پاشنه آشیل دلار در مقابل سایر ارزهای مهم جهانی تبدیل شود. دولت آمریکا از زمان آغاز بحران کرونا تاکنون چیزی در حدود ۲.۷ تریلیون دلار نقدینگی به اشکال مختلف به بازارهای مالی تزریق کرده ولی به دنبال حمایت های بیشتر است.


بیشتر بخوانید:

پیشنهاد تأمین منابع بازارگردانی از سود قابل تقسیم


شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۲۷۸ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۵ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱۰۹.۳۳۰ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۳ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۶ درصد پایین رفت و با ورود به کانال ۱.۲۰ به ۱.۲۰۱ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 432392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =