بازار نیازمند تصمیمات بنیادی است

تصمیمات ده‌گانه در راستای ورود نقدینگی است اما درخصوص عوامل بنیادی اثرگذار بر ارزندگی سهام از جمله حذف قیمت‌گذاری دستوری و تسهیل در تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها که مدت‌هاست مورد بحث کارشناسان است، موردی دیده نمی‌شود.

صدای بورس- مروارید اسلامی؛ اکنون که بازار سرمایه ریزش‌های سنگینی را تجربه می‌کند و بسیاری از سهامداران، چه خرد و چه عمده، در حال خروج از بورس هستند، مسئولان امر به تکاپو افتاده‌اند تا شاید بتوانند شاخص را از قعر نمودار بالا بکشند و جلوی خروج نقدینگی بیشتر را بگیرند. فشارهای فروش دیگر قامت بورس را خم کرده و همه از شکستن کمرش هراس دارند. اکنون تقویت طرف تقاضا اولویت اصلی مسئولان است تا شاید اوضاع کمی بهبود یابد.

محمدرضا مایلی، مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی گروه گسترش نفت و گاز پارسیان درباره  وضعیت حال حاضر بازار گفت: یکی از مشکلات بزرگی که بازار سرمایه اکنون با آن مواجه است، ضعیف بودن طرف تقاضا و پر فشار بودن سمت عرضه است؛ تا زمانی که این دو نامتوازن باشد، بازار یک‌سویه است.

او ادامه داد: در حال حاضر با فزونی عرضه بر تقاضا، شاهد بازار منفی هستیم و سیاست‌هایی که مسئولان در سطح سازمان بورس، دولت، شورای اقتصادی و مجلس اتخاذ می‌کنند، مبنی‌بر تحریک طرف تقاضاست.  

به زعم این کارشناس بازار سرمایه تحریک طرف تقاضا نیازمند ورود نقدینگی به بازار و یا انگیزه برای ارزندگی سهام است.


بیشتر بخوانید:

لحظه به لحظه با بازار ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰


مایلی در ادامه با اشاره به بسته ۳+۷  این تصمیمات ده‌گانه را در راستای وارد کردن نقدینگی برشمرد اما تصریح کرد: در این بسته درخصوص عوامل بنیادی اثرگذار بر ارزندگی سهام از جمله حذف قیمت‌گذاری دستوری و تسهیل در تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها که مدت‌هاست مورد بحث کارشناسان است، موردی  دیده نمی‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی گروه گسترش نفت و گاز پارسیان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم رشد بازار سرمایه پایدار و باثبات باشد، باید تصمیماتی اتخاذ شود که به صورت بنیادی بر ارزندگی سهم تاثیر داشته و همچنین از سوی دیگر، زمانی که تقاضا در بازار زیاد است، با اخذ تصمیمات درست و به‌موقع، از رشد غیر معقول جلوگیری کرد.

کد خبر 432332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =