دیگر نگران پایین آمدن قیمت سهام خود نباشید

با استفاده از اوراق تبعی فروش که به بیمه سهام معروف است، سهامداران حقیقی می توانند به کمک این ابزار نگرانی خود را از پایین آمدن بیش از حد قیمت سهام را کاهش دهند.

جواد عشقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران هما در گفت و گو با صدای بورس:

این روزها صحبت از روش‌های مختلف حمایت از بازار سرمایه است؛ یکی از ابزارهایی که در جهان کاربرد زیادی دارد و از سال گذشته در بازار سرمایه ایران هم شروع شد اوراق تبعی فروش است.

با استفاده از اوراق تبعی فروش که به بیمه سهام معروف است، سهامداران حقیقی می توانند به کمک این ابزار نگرانی خود را از پایین آمدن بیش از حد قیمت سهام را کاهش دهند. همچنین می توان با این ابزار در طول سال حداقل سودی را برای سرمایه گذاری متصور بود. 

هر سرمایه گذار می تواند هر نمادی که در پرتفوی خود دارد، چنانچه ناشر اقدام به انتشار اوراق تبعی فروش کرده باشد سهامدار از همان مکانیزم های عادی خرید سهام خود اقدام به خرید این بیمه نامه ها کند و با داشتن آن متناسب با طول مدت یکساله ای که برای آن در نظر گرفته شده است به شرط نگهداری سهام در طول این مدت می تواند حداقل سودی را که ناشر در قرارداد خود منتشر کرده است را مشمول شود.

از فردا هفتم اردیبهشت ماه اوراق فروش تبعی برای سهم های مبین، پارس و نوری در تابلو معاملاتی بورس از زیرمجموعه های هلدینگ خلیج فارس منتشر می شود. همچنین نماد شگویا در تابلو معاملاتی فرابورس نیز از دو روز آینده اوراق فروش تبعی انتشار پیدا خواهد کرد.
 

کد خبر 432160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =