از بازار سرمایه باید حمایت شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور بر همگان روشن است و از آنجا که این بازار کانال تامین مالی برای تولید، اشتغال و سرمایه گذاری است، باید از آن حمایت شود.

به گزارش صدای بورس، محمد علی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از حقوق تمام سهامداران به ویژه سهامداران خرد پاسداری خواهد کرد. همچنین قرار است برای همه صنایع در سازمان بورس "میز صنعت " ایجاد و از ظرفیت های کارشناسی خود آنها برای بهبود شرایط  استفاده کنیم .

 وی همچنین افزود: برنامه های متنوعی برای ارائه اطلاعات ارزشمند درباره شرکت ها به سهامداران داریم تا این افراد بتوانند براساس تحلیل درست درباره سهام خود تصمیم گیری کنند.

 رئیس بورس و اوراق بهادار ضمن تشکر از کمیسیون اقتصادی و قوه مقننه که همواره حامی بازار سرمایه و پشتیبان مردم بوده اند، گفت: علاوه بر جلسه امروز در مجلس، نشست هایی نیز در ستاد اقتصادی دولت با موضوع ساماندهی بازار سرمایه برگزار شده است .

وی اظهار داشت: در مورد نرخ تسعیر ارز نیز با رئیس کل بانک مرکزی مکاتبه کردیم که به محض دستیابی به نتیجه نهایی درخصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد . به اعتقاد ما بازار پول و بازار سرمایه در کنار هم باید در خدمت به اقتصاد باشند .


بیشتر بخوانید:

ایران در حد کلاس دهمین فولادساز دنیا بالاست


 دهقان دهنوی با بیان اینکه امیدواریم با پیشنهادهای مطرح شده در نشست امروز و راهکارهای سازمان بورس بتوان وضعیت بازار را ساماندهی کرد، افزود: بخشی از این پیشنهادها در دولت تصویب شده و بخشی از آن قرار است در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی و در خصوص آنها تصمیم گیری شود تا بتوان با تدوین بسته سیاستی مناسب، پیام حمایت از  بازار سرمایه را به سهامداران منتقل کرد.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه اینکه تقویت تقاضا در بازار سرمایه از راهکارهای بهبود شرایط است، ادامه داد: در ماه های گذشته تقاضا تضعیف شده که می توان با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه، طرف تقاضا را در بازار تقویت کرد.

وی در تشریح این راهکار توضیح داد: شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ های بزرگ براساس تحلیل های به دست آمده، تمایل به سرمایه گذاری در سهام های ارزشمند دارند، اما امکان تامین مالی برای آنها وجود ندارد که ما این مسیر را تسهیل کرده ایم ؛ به نحوی که قرار است این شرکت ها، اوراق بدهی منتشر و با جمع آوری سرمایه به دست آمده، سهام خریداری کنند. لذا با تحقق این امر طرف تقاضا تقویت خواهد شد.

دهقان با بیان اینکه توسعه روش های سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه، یکی دیگر از اقدامات است، اظهار کرد: امیدواریم با بررسی پیشنهادها در دولت و شورای عالی هماهنگی اقتصادی و حمایت و کمک مجلس، بتوانیم در زمینه بهبود شرایط گام برداریم.

منبع: سنا

کد خبر 432157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =