تمدید تعطیلی بازار تهران، یک هفته دیگر

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه تعطیلی بازار بزرگ تهران و اصناف قرار گرفته در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تمدید شده است، گفت: اصناف نامبرده از شنبه ۴ اردیبهشت تا جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه اجازه فعالیت ندارند.

به گزارش صدای بورس، قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران مبنی بر تمدید یک هفته ای محدودیت های ضد کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی، گروه های شغلی دو، سه و چهار همچون هفته های گذشته تعطیل هستند و به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

وی ادامه داد: در شهر تهران گروه شغلی یک؛ می توانند همچون گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

فراهانی ضمن انتقاد از تعطیلی صنوف و فعالیت سازمان های مرتبط با اصناف گفت: اصناف برای فعالیت آمادگی اجرای هرنوع پروتکل بهداشتی را دارند، اما بسته بودن واحدهای صنفی و فعالیت بانک ها و سازمان امور مالیاتی و ... با توجه به شرایط اقتصادی سخت اصناف اصلا کارشناسی نیست و بارها مراتب اعتراض خود را به استاندار تهران و ستاد ملی کرونا اعلام کرده ایم.

وی از تمامی صنوف شهر تهران درخواست کرد پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.


بیشتر بخوانید:

بازگشت ایران زمان‌بر است


به گفته فراهانی در راستای سلامت مردم با متخلفان برابر قانون برخورد می شود و در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران اذعان داشت: اصناف قرار گرفته در گروه یک شامل تمامی عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، خواربارفروشی ها، لوازم یدکی و خشکشوئی ها است.

فرهانی ادامه داد: گروه ۲ نیز شامل صنوفی نظیر طلا فروشی، پوشاک، بنگاه های املاک می شود که تعطیل است.

به گفته وی، مشاغل گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تعطیل است.

فراهانی ادامه داد: گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

وی گفت: فعالیت اغذیه فروشی ها، رستوران ها و کافی شاپ ها فقط به صورت خدمات غیرحضوری و بیرون بر مجاز است.

با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در چندین استان و شهر و شهرستان، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ۲ هفته‌ای از روز گذشته تصویب کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 431956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =