خبرهای خوش سیمان تهران/ «ستران» افزایش سرمایه می‌دهد

مدیرعامل سیمان تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تولید ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تن کلینکر هدف گذاری کرده ایم  که نسبت به سال‌های قبل بیش از یک میلیون تن رشد خواهد بود.

صدای بورس _ محبوبه قرمزچشمه؛ سید عباس حسینی، مدیرعامل سیمان تهران و عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در گفت و گو با صدای بورس اظهار کرد: سعی می کنیم سال ۱۴۰۰ برای سیمان تهران سال متفاوتی باشد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تولید ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تن کلینکر هدف گذاری کرده ایم  که نسبت به سال‌های قبل بیش از یک میلیون تن رشد خواهد بود.

وی افزود: همچنین افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی (زمین) را در دستور کار داریم و پیگیر هستیم که افزایش سرمایه متناسب با قیمت واقعی تعیین شود تا در مجمع بتوانیم خبرهای خوشی برای سهامداران در این زمینه داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:
 
مسکن بعد از بازگشت آمریکا به برجام ارزان می‌شود؟
موانع تولید سیمان در سال ۱۴۰۰ چیست؟


جبران زیان با افزایش قیمت سیمان

حسینی در ارتباط با افزایش قیمت سیمان بیان کرد:‌  قیمت سیمان نسبت به سایر مصالح ساختمانی در سال‌های گذشته افزایش چندانی نداشته است. قیمت  هر پاکت سیمان از ۱۶ هزار و ۸۵۰  تومان به ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان  با احتساب ارزش افزوده افزایش یافت که دستورالعمل آن از روز گذشته اجرایی شد. صنعت سیمان سال سختی را پشت سر گذاشت که از جمله می‌توان به افزایش هزینه‌ها، قطعی برق و گاز، افزایش قیمت پاکت سیمان و حمل و نقل اشاره کرد. امیدواریم با این افزایش قیمتی که از دیروز اجرایی شد، بخشی از  هزینه هایی که به سیمانی ها تحمیل شد، جبران شود و صنعت سیمان توسعه پیدا کند.

وی افزود:‌ باتوجه به اینکه سیمان تنها دو درصد از قیمت تمام شده ساختمان را به خود اختصاص می دهد این افزایش قیمت تاثیر چندانی بر روی قیمت مسکن ندارد.

سهام شرکت‌های سیمانی مثبت می‌شود

مدیرعامل سیمان تهران با اشاره به افزایش قیمت سیمان و تاثیر آن بر سهام شرکت های سیمانی بیان کرد: به طور قطع این افزایش قیمت، سهام سیمانی ها را ارزنده تر خواهد کرد و بر کلیت گروه سیمانی ها تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

کد خبر 431855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =