پایان پیگرد قضایی پرونده تحریمی ایران

هالک بانک که از سوی آمریکا متهم به کمک به دور زدن تحریم های ایران و یک میلیارد دلار پولشویی شده است، خواستار پایان پیگرد قضایی پرونده تحریمی ایران شد.

به گزارش صدای بورس، تیم حقوقی هالک بانک در تلاش است تا با استفاده از قوانین قضایی آمریکا، به پرونده طولانی این بانک ترک به اتهام نقض تحریم های ایران خاتمه دهد. سیمون لاکویچ- وکیل ارشد این بانک با استناد به قانون مصوب سال ۱۹۷۶ از دادگاه منهتن خواسته است تا به پیگرد قضایی این بانک خاتمه دهد چرا که هالک بانک یک بانک دولتی تبدیل می شود و طبق قانون فوق، شرکت های دولتی در حوزه قضایی آمریکا از مصنیت برخوردار هستند. 


بیشتر بخوانید: اعلام زمان واریز یارانه معیشتی ویژه رمضان


هالک بانک اخیرا از طرف دادستانی نیویورک به نقض تحریم های ایران و انتقال ۲۰ میلیارد دلار از درآمدهای فروش نفتی این کشور متهم شده بود. از زمان دستگیری رضا ضراب، تاجر طلای ایرانی- ترکی نام هالک بانک در پرونده های ایران تکرار شده است.  ضراب سال ۲۰۱۵ و در جریان سفر تفریحی به فلوریدا بازداشت شد.

پیش‌تر نیز هالک بانک با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که به دلیل قرار نداشتن شعبات این بانک در خاک آمریکا، دادستانی نیویورک صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 431495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =