از نظنز تا بازار سرمایه

شاخص کل بورس امروز تحت تاثیر اخبار سیاسی بین الملی  مثبت شد.

محبوبه قرمزچشمه - تحولات سیاسی تاثیر مستقیم بر بازار سرمایه دارد. توافق برجام آنچنان که کارشناسان عنوان می‌کنند می‌تواند بورس را متحول کند اما میزان این تحول متفاوت است.

خبرها از توافق پشت پرده ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام حکایت دارد به شکلی که تفاهم‌نامه بین چین و ایران را نیز در چهارچوب توافق بین ایران و آمریکا می‌دانند. رژیم اشغالگر قدس در این بین نطنز را مورد هجوم قرار داد و این موضوع ۹ ماه کار برجام را به عقب انداخت. این رژیم به صراحت عنوان کرد مخالف صددرصدی هر گونه توافق بین ایران و آمریکاست. تمام این تحولات سیاسی تاثیر مستقیم بر بازار سرمایه دارد.

 به گزارش صدای بورس،بهادر شمس، مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر با اشاره به تاثیر رویدادهای بین المللی بر بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: با احیای برجام به طور قطع قیمت دلار کاهش خواهد یافت و زمزمه‌های توافق بین ایران و آمریکا خبری منفی برای بازار سرمایه ایران بود چرا که با کاهش قیمت دلار صنایع دلار محور در بورس ایران با کاهش ارزش مواجهه می شوند. اخبار سیاسی چند روز اخیر و به عقب افتادن امکان توافق، بورس را مثبت کرد.


بیشتر بخوانید
سیمانی ها به سیم آخر زدند/ رشد سهام سیمانی‌ها در راه است

بدعت در بازار سرمایه؛ تخطی از قانون تجارت


کاهش قیمت دلار تنها وارادات را افزایش داد

مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر تصریح کرد: در ایران رشد تکنولوژیی و اقتصادی نداریم. در سال‌های مربوط به توافق برجام، کاهش قیمت دلار رشد اقتصادی به بار نیاورد و تنها شاهد رشد واردات بودیم که نمونه آن ورشکستگی  محصولات کالایی بود. با شکست توافقات بین المللی ایران و تحریم‌ها، محصولات کالایی ایران وارد فاز سودآوری شدند.

وی  با بیان اینکه برجام برای برای بازار سرمایه ایران خبری منفی است، افزود: تجربه تاریخی بازار سرمایه بورس نشان می‌دهد با خروج ترامپ از برجام قیمت دلار از ۴ هزار تومان شروع به افزایش کرد واین افزایش زمینه رشد بورس را فراهم کرد با بازگشت دوباره آمریکا به برجام و کاهش قیمت دلار شاهد ریزش‌های بورسی خواهیم بود.

کد خبر 431410

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =