پیش بینی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته/ ۲ دلیلی که طلا همچنان ریزشی می ماند

سکه امامی امروز با بیش از ۵۶۰ هزار تومان کاهش با قیمت  ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان در حال معامله است.

به گزارش صدای بورس، هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز یک شنبه ۱۵فروردین ۱۴۰۰ با ۱۰ درصد کاهش برابر با یک میلیون و ۵۵ هزار تومان است. قیمت سکه بهار آزادی دیرو بیش از ۵۰۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد و روند کاهشی آن امروز نیز ادامه دار بود. 

عبادالله محمد ولی، کارشناس بازار طلا و سکه در ارتباط با تحولات بازار طلا و سکه به صدای بورس اظهار کرد: تحولات قیمت طلا و سکه در ایران تحت تاثیر مستقیم قیمت دلار و تحولات سیاسی و اقتصادی ایران و جهان قرار دارد. هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز با ۱۰ درصد کاهش، یک میلیون و ۵۵ هزار تومان در حال معامله است. قیمت سکه امامی  چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۱ میلیون ۲۰۰ هزار تومان ثبت شد و امروز با بیش از ۵۶۰ هزار تومان کاهش  ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان در حال معامله است.

دلیل ریزش‌های طلا و سکه

وی در ارتباط با دلیل ریزش های اخیر قیمت طلا و سکه به ۲ عامل اساسی افزایش عرضه و اخبار مثبت  اشاره کرد و گفت: عرضه طلا و سکه در باز ار  توسط خریداران خرد از چهارشنبه ۱۱ فروردین  شروع شد این افزایش عرضه بر کاهش قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشت. عامل بعدی کاهش قیمت طلا اخبار مثبت نسبت به تحولات سیاسی  از جمله بازگشت به برجام بود.

بیشتر بخوانید:
کارت اعتباری سهام عدالت را از کجا بگیریم؟
برنامه ریزی ها برای مدیریت بازار نباید مقطعی و کوتاه مدت باشد
«دارایکم» قفل در صف فروش

پیش بینی بازار طلا و سکه

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با پیش بینی بازار طلا و سکه تا پایان هفته بیان کرد: قیمت طلا تا پایان هفته با ثبات در شرایط کنونی به نظر می رسد روند نزولی خود را ادامه دهد و  هر گرم طلای 18 عیار تا پایان هفته به مرز یک میلیون و ۴۰ هزار تومان برسد. تا پایان فصل بهار نیز تحولات قیمتی چندانی در قیمت طلا و سکه نخواهیم داشت و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار بین یک میلیون و ۴۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۹۰ هزار تومان در نوسان خواهد بود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 430960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =