امسال یارانه چه کسانی قطع می‌شود؟

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی کسانی که مشخصات املاک خود را در سامانه جامع املاک ثبت نام نمی‌کنند، جریمه می‌شوند.

به گزارش صدای بورس، با اینکه مسئولان دولتی بارها اعلام کرده اند یارانه معیشتی خانوارهای مشمول به هیچ وجه قطع نمی شود، اما وزارت راه و شهر سازی اعلام کرده یارانه کسانی که در سامانه جامع املاک ثبت نام نمی کنند، قطع می شود.

البته به غیر از این جریمه سرپرست خانوار از خدمات بانکی هم محروم می شود. براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، از مرداد ماه امسال خانه‌های خالی مشمول مالیات می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

زمان واریز اولین یارانه معیشتی ۱۴۰۰ مشخص شد

طبق اعلام محمود محمودزاده معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد شهری و ۴۰۰ هزار واحد روستایی خالی از سکنه در کشور وجود دارد و بر اساس قانون جدید، هر واحد مسکونی که بیش از ۱۲۰ روز خالی بماند مشمول مالیات می‌شود. مالیاتی که از مرداد ماه اخذ می‌شود و به اندازه نصف ارزش اجاره ماهانه آن ملک است.

براساس قانون مالیات خانه های خالی،‌مالکان و سرپرستان خانوار از ۱۹ فروردین باید محل سکونت خود را با درج شخصی یا استیجاری بودن آن در سامانه کد یکتا ثبت کنند،‌در غیر این صورت یا ثبت مشخصات اشتباه ملک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرایم سنگینی از جمله قطع یارانه‌ها و خدمات بانکی را به دنبال دارد.

براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، هفدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۰ فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مثل دوره های قبل خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می کنند.

منبع: کاماپرس

کد خبر 430749

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    اول خاص و خلاصه ها ثبت کنند بعد از مردم بخواید