خبرهای خوش شستا برای بهار۱۴۰۰ / روندی رو به رشد و شتابان شستا

مجمع فوق‌العاده افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد «شستا» با حضور ۸۹ ‌درصد از سهامداران برگزار شد و افزایش سرمایه ۷۷ درصدی شرکت به تصویب رسید.

به گزارش صدای بورس، محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا در مجمع فوق العاده شستا به منظور افزایش سرمایه شرکت گفت: در حال حاضر ۸۸ درصد از سهام شیتا متعلق به تامین اجتماعی، ۱۱ درصد متعلق  به یک میلیون و ۳۰۰ هزار سهامدران حقیقی و در مجموع قریب به یک میلیون و ۴۶۰ هزار سهامدار حقیقی و حقوقی است. در شرکت شستا اعضای هیئت مدیره عبارتند از آقایان ترکان، شجاعی برهان و ملکوتی‌خواه که هدایت هیئت مدیره را برعهده دارند.
رضوانی‌فر افزود: شستا در ۸ حوزه اصلی و مجموعا در۱۶۶ شرکت فعالیت می کند که شامل بورس، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی، سیمان، صنایع معدنی و فلزی است. از مجموعه ۱۶۶ شرکت، ۷۲ شرکت بورسی هستند که از لحاظ ارزش حدود ۹۱ درصد پرتوی شستا بورسی است.
مدیرعامل شستا در ادامه گفت: سرمایه اولیه شستا در ابتدا ۶ میلیارد تومان بوده است در آخرین افزایش سرمایه به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.
رضوانی‌فر اظهار کرد: شستا روند رو به رشد و شتابانی را در پیش گرفته است. شستا  در حال حاضر سه برابر شدن سود خالص تجمیعی را تجربه کرده است و در بدبینانه‌ترین حالت برآورد می شود در ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ سود خالص شرکت به ۳۲ هزار میلیارد تومان برسد و خبرهای خوشی در بهار ۱۴۰۰ برای سهامداران خواهیم داشت.

رضوانی‌فر درباره شرکت‌های زیان‌ده زیرمجموعه شستا گفت: اتفاق مثبت دیگر شستا کاهش و حذف شرکت های زیان ده زیر مجموعه است. از ۴۶ شرکت زیان ده در سال ۹۶ به ۸ شرکت در حال حاضر کاهش یافته است و با تدابیری که اتخاذ شده است، سال ۱۴۰۰ شرکت زیان ده نخواهیم داشت.

مدیرعامل شستا بیان کرد: در تاریخ  ۱۳ بهمن به صورت داوطلبانه سود خالص تمام شرکت های زیرمجموعه بورسی شستا، توسط مجموعه منتشر شد. فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی از ۷۰ هزار میلیارد تومان به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و سود خالص تجمعی آن از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد ۱۱۶ درصدی سود خالص در این شرایط اقتصادی دستاورد بزرگی است.

در پایان افزایش سرمایه از ۸۰۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان در این مجمع به تصویب رسید و رضوانی‌فر با تصویب افزایش سرمایه ۷۷ درصدی شستا گفت: منابع حاصل از این افزایش سرمایه صرف تسریع و شتاب‌دهی اجرای پروژهای جاری و جدید شستا خواهد شد.

امیرحسین موسوی

کد خبر 430345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =