۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
قیمت جهانی نفت در ۹۹/۱۲/۲۵

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۸۱ درصد رشد به ۶۹ دلار و ۷۸ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، در حالی که کاهش تولید عرضه کنندگان بزرگ نفت و خوش بینی نسبت به ترمیم اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال سبب تقویت عوامل فنی حاکم بر بازار شده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود و نفت برنت به نزدیکی ۷۰ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۸۱ درصد رشد به ۶۹ دلار و ۷۸ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۸۷ درصد رشد به ۶۶ دلار و ۱۸ سنت رسید.

سرمایه گذاران انتظار دارند چنین امروز آمارهای اقتصادی مثبتی را منتشر کند و موجب تقویت پیش بینی ها در مورد رشد تقاضا برای مصرف نفت در این کشور شود. مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «آمارهایی که امروز در چین منتشر می شود می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.»

منابع آگاه گفته اند، عربستان عرضه نفت خود به حداقل ۴ خریدار آسیایی را جهت بارگیری در ماه آوریل تا ۱۵ درصد کاهش داده است. کاهش عرضه نفت در حالی رخ می دهد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش اوایل ماه جاری میلادی تصمیم گرفتند بخش عمده ای از کاهش تولید خود را در ماه آوریل نیز ادامه دهند.

منبع: تسنیم

کد خبر 430279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =