چشم انداز اقتصاد کلان در بورس ۱۴۰۰

در همایش بورس ۱۴۰۰ به مباحث رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ و تورم به عنوان یکی از عامل‌های مهم در اقتصاد کشور خواهیم پرداخت.

به گزارش صدای بورس به نقل از دبیرخانه همایش بورس  ۱۴۰۰، تیمور رحمانی، استاد دانشگاه و اقتصاددان به گفت: در این همایش که با موضوع " چشم انداز اقتصاد کلان در سال ۱۴۰۰" است به مسئله رشد منفی اقتصادی در ایران و امکان بر طرف شدن آن با توجه به داده‌های بانک مرکزی در شش ماهه ابتدای سال آینده خواهیم پرداخت. همچنین مسئله دیگری که به بررسی آن می‌پردازیم، موضوع تورم است که به تحریم‌ها گره خورده‌اند و با توجه به پیش بینی‌ها برای مذاکرات و آزاد شدن بسیاری از تحریم های اقتصادی به یکی از چالش‌های مهم تبدیل شده است. موضوع دیگر مورد بحث در این همایش کمیت‌های پولی و بخش پولی اقتصاد و تحولاتی که انتظار می‌رود، خواهد بود. همچنین دیگر موضوع این همایش بررسی قیمت دارایی‌ها و تصویر عمومی است که از آنها وجود دارد، خواهد بود.

رحمانی در بخش دیگری گفت: مواردی که به آنها اشاره شد در سال ۱۴۰۰ به مسئله رشد اقتصادی گره خورده‌اند و بر فرض وجود گشایش‌ها در اقتصاد کشور انتظار رشد اقصادی نسبت به سال ۹۹ را خواهیم داشت و اگر تحولات مثبتی اتفاق بیفتد انتظارات تورمی افت می‌کنند و در نهایت قیمت دارایی‌ها برای مدتی در رکود قرار خواهند گرفت.

وی درباره روند منفی اتفاقات جهانی و بین المللی در ایران گفت: اقتصاد کشور در سال ۹۸ با وجود فشارها و تحریم‌ها مسیر رو به فروپاشی را سپری نکرد. در سال ۹۹ فقط بحث تحریم‌ها باعث شکنندگی اقتصاد کشور نبود بلکه کرونا، اشکالات سیاست‌گذاری و نحوه مواجه دولت با بازار سرمایه باعث شد تا در سال ۹۹ اقتصاد کشور در شرایط بحرانی و اقتصادی قرار بگیرد که در تاریخ چند دهه گذشته که حتی قیمت نفت و درآمدهای نفتی کاهش یافته بودند، رخ نداده بود.

کد خبر 429779

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران کمتر می‌شود

    اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران کمتر می‌شود

    یک کارشناس اقتصادی با اشاره به کاهش اثر تحریم ها بر اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۰ گفت: با تمرکز بر موضوع "کیفی سازی تولیدات" انتظار می‌رود به رقمی بالاتر از رشد ۳.۲ درصدی اقتصاد در این سال دست یابیم که توسط صندوق بین المللی پول پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =