بررسی دلایل گرانی موبایل

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رشد نرخ ارز، نبود تکنولوژی داخلی و... را از جمله دلایل گرانی موبایل و لپ تاپ هستند.

به گزارش صدای بورس، عبدالناصر درخشان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ضرورت برنامه‌ریزی برای تولید لپ تاپ و موبایل داخلی با قیمت مناسب، گفت: هرچند برخی افراد افزایش تقاضا در بازار به واسطه شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها را دلیل گرانی موبایل و لپ تاپ می‌دانند اما در برابر این ادعا باید از آنها سوال شود که با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در سایر کشور و مجازی شدن آموزش‌ها آیا بهای موبایل رشد یافته یا تنها دانش آموزان و دانشجویان ما با این مشکل روبه روشده‌اند؟

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی افزایش قیمت موبایل و لپ تاپ در ایران را رشد نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی دانست.

وی اضافه کرد: در شرایطی که قیمت موبایل و لپ تاپ سر به فلک کشیده و بسیاری از مردم توان خرید این محصولات را ندارند، در وهله نخست باید با اخذ تدابیر ویژه عرضه به بازار را بیشتر کرد و در مرحله دوم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت برای تولید موبایل و لپ تاپ داخلی برنامه ریزی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که برای تولید موبایل و لپ تاپ ایرانی به تکنولوژی، علم و فناوری به روز نیاز است، اگر این دانش و تکنولوژی در کشور موجود بوده یا شرایط فراهم آورن آن وجود داشته و مسئولان نسبت به این امر بی توجه بودند، اهمال و کوتاهی آنها پذیرفتنی نیست.

منبع: خانه ملت

کد خبر 429607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =