دولت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را به رسمیت نمی‌شناسد

حیدری گفت: دولت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را به رسمیت نمی‌شناسد، این دلیلی است که نماینده‌های شرکت‌های سپرده سرمایه گذاری در جلسات شورای عالی بورس شرکت نمی‌کردند.

به گزارش صدای بورس، حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت اظهار کرد: اصرار بر اقدامات غیرقانونی حرکت در  این مسیر خسارت ساز است و در همین راستا قوه قضایه اعلام آمادگی کرده تا در مقابل هر اقدام غیر قانونی وارد عمل شود.

حیدری در رابطه با انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی گفت: تصویب آیین نامه برای شرکت های سرمایه گذاری استانی توسط تمام مراکز ذی ربط انجام می شود.

وی گفت: انتقادات بر مفاد آیین نامه این شرکت ها شامل مواردی از جمله مقررات این شرکت ها باید مانند قانون تجارت تنظیم شود،همچنین این شرکت ها باید افزایش سرمایه دهند.

حیدری در رابطه با این که ایین نامه سهام عدالت را ما ننوشتیم اما ملزم به اجرای آن هستیم، گفت: در ماده های این قانون گفته شده که اول از هر کاری شرکت ها باید افزایش سرمایه یابند، طبق ایین نامه مردم ۱۴ سال سهام دار هستند و این سهام دار ها حق دارند در افزایش سرمایه و انتخاب هیئت مدیره حضور داشته باشند، پس نباید سهام معاملاتی می شد، علاوه بر این در این ماده آمده است که مقررات تصویب نشده در شورای عالی بورس قابل بررسی است.

وی در ادامه بیان کرد: هیچ مواردی واجب تر از اجرای قانون نیست و همواره تلاش کردیم که قانون اجرا شود اما سکوت ما تعبیر شده به مقاومت ولی در حالی است که سکوت ما ناشی از عدم اجرای قانون است.

این مقام مسئول تصریح کرد: انکار جایگاه تعاونی سهام عدالت کلید گمشده همه این ماجراهاست، در خیلی از شهرها از جمله ایلام اعلامیه زده شده که مجامع تشکیل شود، اگر بخواهد انتخابات الکترونیکی صورت بگیرد اول باید اصلاح صورت بگیرد بعد مجمع برگزار شود، نکته قابل توجه این است که، تعاونی های سهام عدالت در گذشته به جای مردم حاضر می شدند و با نبودن ۹۰ درصد سهام دار برگزار می شود.

حیدری گفت: حتی اگر یک نفر هم دسترسی به اینترنت نداشته باشد، نباید انتخابات به صورت الکترونیک صورت بگیرد، با ایجاد انتخابات قانونی و رعایت ترکیبات و افزایش زیر ساخت های جامعه و امکان دسترسی همه به انتخابات الکترونیک باید در راستای کار قرار بگیرد.

حیدری افزود: صدور ابلاغیه آزادسازی به علت تخلف دولت است، این دولت است که پنج سال سهام عدالت را نزد خودش نگه داشته است، منابع سهام عدالت در اختیار دولت بوده نه در اختیار مردم، پس اگر سهام دولت عملکرد مناسبی نداشته باشد دولت مقصر است، مجامع نمی تواند به طور غیر قانونی انجام شده باشد، چون به تصویب سازمان بورس رسیده است.

دولت شرکت های سپرده گذاری استانی را به رسمیت نمی شناسد

حیدری در پاسخ به این پرسش که چرا نماینده های سرمایه گذاری در جلسات حاضر نمی شدند؟ گفت: دولت شرکت های سرمایه گذاری استانی را به رسمیت نمی شناسد، این دلیلی است که نماینده های شرکت های سپرده سرمایه گذاری در جلسات شورای عالی بورس شرکت نمی کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 429451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =