تایید و صدور افزایش سرمایه چهار شرکت

افزایش سرمایه شرکت‌های صنایع کاشی و سرامیک سینا، پخش البرز، بانک خاورمیانه و آلومینیوم ایران به تایید حسابرس، هیات مدیره و سازمان بورس و اوراق بهادار رسید.

شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا
شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا با نماد «کساوه» در اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد: پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 529 میلیارد و 550 میلیون ریال به مبلغ 7,732,350,697,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور ضرورت تامین نقدینگی مورد نیاز جهت اجرای پروژه های در دست شرکت در تاریخ 1399/12/05 به تصویب هیئت مدیره رسیده است. این افزایش سرمایه جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده که اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می شود.
بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

شرکت پخش البرز
شرکت پخش البرز با نماد «پخش» در اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد: افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 950 میلیارد ریال به مبلغ هشت هزار و 646 میلیارد و 64 میلیون ریال از محل آورده نقدی سهامداران ,مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور تامین سرمایه در گردش، اصلاح ساختار مالی، کارآمد سازی دارایی ها ، کاهش ریسک مالی به تایید حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی مفید راهبر) رسیده است. این افزایش سرمایه در تاریخ 17 مهرماه به تایید هیات مدیره رسیده بود.
بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.


شرکت بانک خاورمیانه
شرکت بانک خاورمیانه با نماد «وخاور» در اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد: افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 15 هزار میلیارد ریال به مبلغ 24 هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه و افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات به تایید حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی بیات رایان) رسیده است. این افزایش سرمایه در تاریخ 17 مهرماه به تایید هیات مدیره رسیده بود.
بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.


شرکت آلومینیوم ایران
شرکت آلومینیوم ایران با نماد «فایرا» در اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد: در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت آلومینیوم ایران  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشد و افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 5 هزار و 197 میلیارد و 830 میلیون و 613 هزار ریال با افزایش 4 هزار و 431 میلیارد و 909 میلیون ریال به مبلغ    ریال رسیده است.
این افزایش سرمایه از محل سود انباشته به منظور تامین سرمایه در گردش و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت سرمایه پذیر خواهد بود.
خاطر نشان می‌سازد انجام افزایش سرمایه ، حداکثر تا 60 روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز گردیده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.
همچنین مطابق مادۀ 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نمی‌باشد.


شرکت صنایع بهداشتی ساینا
شرکت صنایع بهداشتی ساینا با نماد «ساینا» در اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد: در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت صنایع بهداشتی ساینا  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 100 میلیارد ریال با افزایش 500 میلیارد ریال به مبلغ 600 میلیارد ریال خواهد رسید.
این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین بخشی از مخارج طرح توسعه و اصلاح ساختارمالی خواهد بود.
همچنین مجمع عمومی فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 600 میلیارد ریال به مبلغ 850 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیئت مدیره تفویض نماید تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی نمودن آن اقدام کند.
خاطرنشان می‌سازد انجام افزایش سرمایه ، حداکثر تا 60 روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز گردیده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.
همچنین مطابق مادۀ 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان نمی‌باشد.

کد خبر 429396

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =