تغییر دامنه نوسان مرگ تدریجی سهامداران حقیقی/ خبری که سازمان بورس را مجبور به انتشار تکذیبیه کرد

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، شایعه "دستور سازمان بورس مبنی بر محدودیت خرید سهام" را تکذیب کرد.

به گزارش صدای بورس امروز خبری منتشر شد ک مضمون اضلی آن این بود که «به کارگزاری ها دستور داده اند خرید انجام ندهید و در غیر این صورت کدهای شما بسته خواهد شد  و هدف دولت از دامنه نوسان ۲ درصد این بوده که بازار در صف فروش قفل شود تا اوراق بفروشد»

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، شایعه "دستور سازمان بورس مبنی بر محدودیت خرید سهام" را تکذیب کرد. متن این تکذیبیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
روز جاری شایعاتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غیررسمی مبنی بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار در تماسی با کارگزاری ها و سبدگردان ها، اجازه خرید سهام را محدود کرده است، منتشر شد.
 در این خصوص روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تکذیب این موضوع اعلام می کند:

سیاست سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص حمایت از بازار سرمایه و سرمایه گذاران این بازار مشخص است و همواره درصدد فراهم کردن تمهیدات لازم جهت نقدشوندگی، حفظ کارایی بازار، شفافیت و صیانت از حقوق سرمایه گذاران در بازار سرمایه است.
انتظار می رود فعالان و تصمیم گیران اقتصادی، اخبار مرتبط  بازار سرمایه را فقط و فقط از مجاری رسمی و سایت های معتبر خبری پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید:
آرامش بازار فولاد با حضور در بورس کالا
۱۲ درصد سود نوسان گیری برای یک روز اپال داری

مرگ تدریجی سهامداران حقیقی

کارشناسان نیز پیشتر در گفت‌و گو باصدای بورس  این خبر را شایعه دانستند و عنوان کردند، مهمترین موضوعی که باید به آن توجه شود تغییر دامنه نوسان شاخص کل بورس است، این تغییر باید همراه با اجرایی شدن برنامه‌هایی انجام شود که بتواند از ریزش های بورسی جلوگیری کند. در حال حاضر سازمان بورس و اوراق بهادار هیچ برنامه خاصی را همراه با تغییر دامنه نوسان به مثبت 6 و منفی 2 اعمال نکرده است. این تغییر دامنه نوسان مرگ تدریجی سهامداران را در پی دارد اگر پیش تر در یک روز بازار 40 هزار واحد ریزش را تجربه می کرد این میزان به 10 هزار واحد آن هم در طول چند روز منفی بازار رخ می‌دهد. 

رهاشدگی بازار سرمایه

در حال حاضر رها شدگی بازار بهترین توضیحی است که شرایط بازار سرمایه امروز را توصیف می کند، سهامداران حقیقی شاهد هستند دارایی شان هر روز کمتر و کمتر می شود نه جرات خروج از بورس را دارند و نه می‌دانند که چه سهامی را چه زمانی بفروشند که با ضرر کمتری از بورس خارج شوند.

اقتصاددان‌هایی که دانسته سیگنال منفی می دهند

هر گونه سیگنال منفی سهامداران حقیقی وحشت زده را بیشتر می ترساند و به سمت خروج  سرمایه از بورس هدایت می کند در این شرایط برخی از اقتصاد دان ها با علم به اینکه ورود نقدینگی می‌تواند شرایط بازار را بهبود بخشد در لایو اینستاگرامی و مصاحبه های خود سیگنال منفی به بازار می دهند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 429364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =