حق بیمه اجباری روی قبض برق

رییس کل بیمه مرکزی گفت: اساسنامه صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی تصویب شده و از سال آینده این بیمه به صورت اجباری برای واحدهای مسکونی به اجرا می‌رسد.

به گزارش صدای بورس، غلامرضا سلیمانی با اشاره به بیمه اجباری حوادث طبیعی برای واحدهای مسکونی اظهار داشت: از سال آینده ۳۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش بیمه اجباری حوادث طبیعی قرار می‌گیرند و در مرحله بعد، واحدهای تجاری می‌تواند بیمه حوادث طبیعی شوند.

وی ادامه داد: از سال آینده ۳۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرند و ۵۰ حق بیمه آن توسط مالکان واحدهای مسکونی و ۵۰ درصد آن توسط دولت پرداخت خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی افزود: با توجه به بالا بودن وقوع حوادث طبیعی در کشورمان ایجاد صندوق بیمه حوادث الزامی است و در مرحله اول ۳۰ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش این بیمه هستند که پرداخت حق بیمه از سوی مالکان اجباری است و حق بیمه روی قبض برق هر واحد مسکونی محاسبه می‌شود و این مبلغ را اداره برق دریافت می ‌کند. 

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا فقط واحدهای مسکونی تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند، تاکید کرد: در این مرحله پوشش واحدهای مسکونی در قانون پیش بینی شده و اما از سال‌های آینده واحدهای  تجاری هم می‌توانند تحت پوشش بیمه حوادث قرار بگیرند.

وی همچنین درباره وضعیت اقتصادی شرکت‌های بیمه اظهار داشت: خوشتبختانه برای  شرکت‌های بیمه زیان‌ده برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا به سوددهی برسند.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به ایجاد کمیته صیانت برای رفع مشکل شرکت بیمه زیان‌ده گفت: دو شرکت بیمه زیان‌ده هستند که به زودی به سوددهی خواهند رسید و امیدوارم در سال ۱۴۰۰ شرکت زیان‌ده نداشته باشیم.

منبع: ایلنا

کد خبر 429261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =