ایران در برجام، محکم حضور دارد

رئیس جمهور گفت: نگذارید مردم مایوس شوند، اداره کشور و اجرای امور، کار ساده ای نیست و پیچیدگی های فراوانی دارد و با احساسات، هیجانات، فریاد و شعار نمی توان در برابر دشمن ایستاد و باید با برنامه ریزی، کشور را اداره کرد.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی، رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک میلاد پربرکت امام علی(ع)، اظهارداشت: رئیس جمهور با اشاره به اینکه "اراده مردم را ضعیف نکنید و نگذارید مردم نسبت به آینده مایوس شوند"، گفت: همه باید شرایط حساس کنونی را درک کنند و آیا حق داریم با تریبونی که در اختیار ما است با اعصاب مردم بازی کنیم؟

 روحانی با بیان اینکه اصل ۱۱۳ از بدیهیات و واضحات است و طبق آن رئیس جمهور مسوول اجرای قانون اساسی است، افزود: به عنوان رئیس جمهور بار بسیار سنگینی در اجرای اصل ۱۱۳ قانون اساسی بر دوش خود احساس می کنم.

روحانی با تاکید بر اینکه می ترسم دستی در پشت پرده در کار باشد که بخواهد مردم را از انتخابات مایوس کند و بگوید شما مردم کاره ای نیستید، اظهار کرد: آیا مشارکت حداکثری برای انتخاب رئیس جمهور یعنی اینکه مردم فردی را انتخاب کنند که از فردای انتخابات، تابلو و سیبل فحاشی و تهمت بشود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مطابق اصل ۱۱۳ هر کجای قانون اساسی صدمه ببیند، رئیس جمهور وظیفه دارد که فریاد بزند و از همه توان خود استفاده کند، بیان کرد: در اصل ۵۷ بر استقلال قوا تصریح شده است و هیچ قوه‌ای حق ندارد در امور قوه دیگر مداخله کند و قوای سه‌گانه از هم استقلال دارند، ضمن اینکه در اصل ۶۰ قانون اساسی نیز تصریح شده که به جز مواردی که مسئولیت بر عهده رهبری است، کل امور اجرایی کشور بر عهده رئیس جمهور و وزرا قرار دارد، لذا نباید قانون اساسی به تعطیلی کشانده شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: یکی از آثار مهم برجام این بود که این حربه را از دست دشمن گرفت چرا که همه بهانه دشمن پی‌ام‌دی بود و این دولت پرونده پی‌ام‌دی را مختومه کرد و این بزرگترین ضربه بر پیکره تبلیغات و سیاست‌های دروغ بدخواهان بود.

روحانی با تأکید بر اینکه همه دنیا بدانند که ایران در برجام محکم حضور دارد، اظهار کرد: ما بر اصل برجام متعهد هستیم و با همه توان از آن حفاظت می‌کنیم و چنانچه صبر و تحمل نمی‌کردیم امروز برجامی باقی نمانده بود و دنیا باید بداند که امروز برجام بخاطر صبر ملت ایران زنده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: رابطه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای به کرسی نشاندن حرف‌هایمان در دنیا و افکار عمومی بسیار اهمیت دارد تا بتوانیم از صندلی اتهام روی صندلی مدعی بنشینیم و غیر از این مسیر دیگری وجود ندارد.

روحانی گفت: یکی از جاهایی که ترامپ در آن شکست خورد این بود که قصد داشت از طریق آژانس بین‌المللی اتمی علیه کشورمان اقدام کند، اما آژانس در برابر او ایستادگی کرد و در ماه‌های اخیر هم وقتی ۳ کشور اروپایی می‌خواستند ایران را محکوم کنند، آژانس از ایران حمایت کرد و توطئه آنها خنثی گردید، بنابراین رابطه با آژانس و سازمان ملل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

روحانی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه در این مقطع نیز کار بسیار بزرگی بر مبنای تدبیر انجام داد به طوری که قانون را به طور کامل و صد در صدی اجرا کردیم، اما هنرمندانه و هوشمندانه و به گونه‌ای عمل کردیم که آژانس هم اعلام کرد که ایران نمی‌خواهد فعالیت غیرصلح‌آمیز انجام دهد و روزهای این هفته را می‌توان از روزهای ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید دانست.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر کسی بخواهد توافق بین دولت ایران و آژانس بین‌المللی اتمی را مخدوش کند، بی‌تردید این کار بازی در زمین دشمن است و معلوم است که اهداف دیگران آنجا اجرا می‌شود.

روحانی خطاب به طرف‌های برجام، اظهار کرد: ما ملت، دولت و نظامی هستیم که یا چیزی را قبول نمی‌کنیم و اگر قبول کردیم به عهدمان پایبند می‌مانیم و این جزء اخلاق، دین و فرهنگ ملت ایران است.

 روحانی در ادامه طرف‌های برجام را مورد خطاب قرار داد و گفت: ما برجام را امضاء کرده و به خوبی پای آن ایستادیم. شما هم هیچ‌وقت به عهد و پیمان خود عمل نکردید و اگر امروز کسی اسم برجام را در دنیا ببرد، مدیون ملت ایران است و اینکه به دنبال حضور در برجام هستید، این صندلی را ما حفظ کردیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز هم به طور مستحکم می‌خواهیم که برجام بماند و در شرایطی هستیم که بقاء و نشاط برجام بر مبنای این است که آمریکا از تروریسم اقتصادی دست بردارد.

روحانی تصریح کرد: ما در برجام حرف می‌زنیم و بر برجام حرف نمی‌زنیم.

 روحانی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها می‌خواهم که با که همه توان خود را بکار بگیرند تا پایان تیرماه سال آینده مردم زلزله زده این مناطق به خانه‌های خود بازگردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

کد خبر 429100

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =