۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
پذیره نویسی صندوق فراز داریک

مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس گفت: زمان پذیره نویسی این صندوق دوم الی ششم اسفند است و کسانی که به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس تمایل دارند، می‌توانند به عنوان یکی از ابزارهای مناسب از صندوق استفاده کنند.

به گزارش صدای بورس، ابوالفضل شهرآبادی، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس در نشست خبری پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری فراز داریک گفت: زمان پذیره نویسی این صندوق دوم الی ششم اسفند است. کسانی که به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس تمایل دارند، می‌توانند به عنوان یکی از ابزارهای مناسب از صندوق استفاده کنند.

شهرآبادی در مورد نحوه پذیره نویسی صندوق فراز داریک گفت: صندوق شامل تعدادی یونیت است و قیمت هر یونیت ۱۰۰۰تومان است. هر سرمایه‌گذار قادر است به میزان تمایل خود از یونیت‌های این صندوق خریداری کند. این صندوق قابل معامله در بورس است است و از جهت خرید و فروش همچون سهام رفتار می‌کند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس در ادامه گفت: پس از اتمام زمان پذیره نویسی در پایان این هفته کاری، نماد صندوق به منظور رسیدگی سازمان بورس و نهادهای ذی‌ربط مدتی بسته می‌شود، سپس مجوز بازگشایی نماد صادر خواهد شد که این دوره زمانی، مشخص نیست اما از یک الی ۳ هفته امکان دارد، طول بکشد.

شهرآبادی درباره ارکان صندوق سرمایه گذاری فراز داریک گفت: این صندوق دارای دو رکن اصلی مدیر صندوق و بازارگردان صندوق است. مدیر این صندوق، شرکت سبدگردان داریک پارس است و بازارگردان این صندوق، صندوق بازارگردانی اکسیرسودا است و شرکت کارگزاری صنعت و معدن نیز به عنوان کارگزار و بازارگردان ایفای نقش می‌کند.

وی افزود: فراز داریک صندوق سهامی است و حداقل ۷۰درصد از منابع مالی صندوق در شرکت‌های سهامی بورس و فرابورس سرمایه‌گذاری خواهد شد. صندوق از تضمین سود برخوردار نیست و این صندوق سود دوره‌ای ندارد و از نوع صندوق‌های زیاد شونده است و NAV  صندوق را بالا می‌برد.

شهرآبای درباره استراتژی مدیریت صندوق گفت: در این صندوق تلاش می‌شود سود پایدار برای سرمایه‌گذاران ایجاد شود و میزان سوددهی آن، بیشتر از سودبانکی و حداقل به اندازه سود شاخص سهام باشد. به این منظور گروه تحلیلی شرکت تلاش می‌کند تا وارد سهام شرکت‌هایی شوند که بنیاد قوی دارند و از نوسانات بازار به دور باشند.

وی درباره ریسک صندوق گفت: ریسک این صندوق همچون سایر صندوق‌ها در بازار متاثر از نرخ بهره بانکی و ریسک‌های سیستماتیک است.

شهرآبادی درباره مزیت سرمایه‌گذاری در این صندوق که نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم دارد بیان کرد:  ۳۰ درصد منابع این صندوق در اوراق بدهی و اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می‌شود که ریسک صندوق را کاهش می‌دهد. این صندوق دارای بازارگردان است و وظیفه نقدشوندگی صندوق را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس در نهایت گفت: به سرمایه‌گذارن توصیه می‌کنیم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با دید کوتاه مدت وارد نشوند زیرا ممکن است سود دلخواه را کسب نکنند. بهترین حالت، سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها با دید بلند مدت است که بازدهی بیشتر از ۴۰ الی ۵۰درصد را می‌توان انتظار داشت.

امیرحسین موسوی

کد خبر 428786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =