ادامه طرح انتقال آب خلیج فارس تا خراسان و اصفهان

چادرملو بعنوان یکی از سهامداران عمده این پروژه عظیم ملی، از اختصاص ۲ خط موجود پیش بینی شده در مسیر انتقال آب خلیج فارس، به استان‌های شمال شرق کشور و اصفهان استقبال ، حمایت  و مشارکت می کند.

به گزارش صدای بورس، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ضمن شجاعانه توصیف کردن تصمیم رئیس جمهور و وزیر صمت در تامین نیاز آب شیرین استانهای خراسان جنوبی و رضوی و اصفهان از مسیر خط موجود آب شیرین خلیج فارس گفت:

تقی زاده افزود:  تصمیم رئیس جمهور محترم  و  وزیر محترم صمت در خصوص طرح انتقال آب به استان های دیگر کشور  ستودنی است، چرا که می تواند  از بحران‌های آتی ناشی از کمبود آب شیرین در این مناطق پیشگیری نماید. 

مدیرعامل چادرملو با بی نظیر برشمردن ابر پروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به واحدهای صنعتی و شهرهای استان‌های کرمان و یزد گفت: خط اول این پروژه عظیم ملی، با پیشگامی و مشارکت شرکتهای بزرگ گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو  در حالی به بهره برداری رسید که بسیاری از صاحب نظران و متولیان امر، باور و امیدی به محقق شدن آن نداشتند و این طرح  را بلند پروازانه می دانستند، ولی به یاری خدا و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت های رئیس جمهور ، این رویای دیرین محقق و روح امید به کالبد ساکنان کویر دمیده شد.         

تقی زاده یاد آوری کرد: خط اول این پروژه در سه فاز اجرایی شد که فاز اول آن از بندرعباس به سیرجان و مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر ، فاز دوم از گل گهر به مس سرچشمه و فاز سوم از سرچشمه به مجتمع صنعتی چادرملو اجرا شده است و بزودی آب شیرین به استان یزد می رسد.

وی افزود نکته قابل توجه این طرح شجاعانه، پیش بینی آینده و طراحی و اجرای ۲ خط دیگر در کنار خط اصلی بود تا دیگر مناطق کم آب کشور نیز در صورت تمایل بتوانند از زیر ساخت آماده شده به راحتی بهره برداری کنند.

 وی افزود: خوشبختانه اکنون دولت و وزیر محترم صمت در  خصوص انتقال اب از خطوط ۲ و  ۳  به استان های مختلف متفق القول هستند و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد: وظیفه شرکت های معدنی و صنعتی است که در عمل و بطور جدی از این پروژه مهم  حمایت و مشارکت لازم را بعمل آورند .

کد خبر 428765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =