نوسانگیران بلای جان بازار هستند

کارشناس بازارسرمایه گفت: یکی از مشکلات اصلی "بورس" نوسان بوده که در شرایط فعلی، نوسانگیران بلای جان بازار هستند و موجب ضرر و زیان سهامداران تازه وارد می‌شوند.

به گزارش صدای بورس، محسن عباسلو، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته به‌واسطه اتفاق‌های رخ داده از قبیل، موضوع قیمت‌گذاری دستوری، کاهش نرخ ارز موجب شد بی‌اعتمادی در بازار به وجود بیاید و همین مسئله موجب شد اکثر سهامداران حقیق به فکر خروج از بازار بیفتند.

کارشناس سرمایه افزود: باوجود ارزندگی سهام، جو روانی بازار به گونه‌ای رقم خورد که بیشتر سهامداران به دنبال خروج از بازار بودند.

وی گفت: در هفته جاری با اتفاقاتی که درباره نرخ ارز صورت گرفت و همچنین با مصوبه دامنه نامتقارن و افزایش ضریب اعتباری مجدد برخی از سهامداران وارد بازار شدند.

عباسلو بیان کرد: زمانی که دامنه نوسان به منفی دو و مثبت پنج تغییر کرد آلارمی به سرمایه گذاران داده شد که سیاستگذاران به فکر حمایت از بازار هستند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پیش بینی نرخ ارز برای سال آینده خاطرنشان کرد: اگر بودجه امسال شرکت‌ها را بررسی کنیم شاهد خواهید بود که میانگین نرخ ارز هیچکدام از آن‌ها به ۲۰ هزار تومان نمی‌رسد، بنابراین اگر برای سال آینده نرخ ارز حدود ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان در نظر گرفته شود با P/E شرکت‌ها، اکثر سهام ارزنده هستند.

وی درباره دامنه نامتقارن تصریح کرد: در گذشته با اجرایی شدن دامنه نامتقارن صف فروش سنگین تشکیل شد که پس از آن گره معاملاتی به میان آمد، اما در حال حاضر شرایط بازار با قبل متفاوت است و بازار با ریزش شدیدی مواجه شده است و تقریبا کف قیمت است و به نظر نمی‌رسد همچنین اتفاقی رخ دهد.

عباسلو درباره اینکه گفته می‌شود دامنه نامتقارن به نفع نوسانگیران است، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی بازار نوسان است که در شرایط فعلی، نوسانگیران بلای جان بازار هستند و موجب ضرر و زیان سهامداران تازه وارد می‌شوند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: این مشکل در اجرای دامنه نامتقارن وجود دارد و سازمان باید بتوانند جلوی آن را بگیرد.

منبع: بورس نیوز

کد خبر 428198

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =