مهلت بانک‌ها به دارندگان حساب‌های فاقد کد شهاب

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از مهلت یک ماهه بانک‌ها به دارندگان حساب‌های فاقد کد شهاب اتباع افغانستانی خبر داد.

به گزارش صدای بورس، مهدی محمودی در خصوص مسدود شدن کارتهای بانکی اتباع افغانستانی گفت: در چند روز گذشته کارت‌های بانکی شماری از صاحبان حساب فاقد کد شهاب (شناسه هویت الکترونیکی) به موجب بخشنامه بانک مرکزی و در اجرای قوانین و مقررات غیرفعال شد که بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هدف از این اقدام، اجرای قوانین ناظر به شفافیت در تراکنش‌های بانکی است که مستلزم صحت اطلاعات هویتی صاحبان حساب است؛ قاعده‌ای که برای کلیه صاحبان حساب‌های بانکی اعم از اتباع خارجی و ایرانی جهت جلوگیری از پولشویی رعایت می‌شود.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: پس از اطلاع از این موضوع و هماهنگی‌های بین دستگاهی به عمل آمده کلیه اتباع افغانستانی دارندگان حساب‌های بانکی فاقد کد شهاب برای آخرین بار به مدت یک ماه فرصت دارند نسبت به تکمیل یا تصحیح اطلاعات حساب خود و اخذ کد شهاب در کلیه بانک‌های حساب خود اقدام کنند.

محمودی تاکید کرد: تا قبل از پایان مهلت تعیین شده از سوی بانک‌ها کلیه اتباع افغانستانی دارندگان حساب‌های بانکی فاقد کد شهاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هرچه زودتر جهت اقدامات قانونی به بانک‌ها مراجعه نمایند.

منبع: مهر

کد خبر 427498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =