رشد ۲ برابری تامین مالی از طریق بازار سرمایه

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در ۱۰ ماه سال جاری نقش سهم بازار سرمایه در تامین مالی از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد و نقش بازار پول در این بخش به ۶۸ درصد رسیده است.

به گزارش صدای بورس، عباس معمارنژاد در مراسم معارفه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نقش و جایگاه بازار سرمایه در چند ماه نخست سال جاری نسبت به سال‌های گذشته تفاوت بسیاری زیادی کرده است.

وی افزود: نقش بازار پول در تامین مالی در بازه زمانی سال ۹۵ تا ۹۸ حدود ۸۷ درصد بود اما بازار سرمایه در این مدت حدود ۱۱ درصد در تامین مالی نقش داشت.

معمارنژاد خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه سال جاری نقش سهم بازار سرمایه در تامین مالی از ۱۱ درصد به ۲۲ و نقش بازار پول در این اقدام به ۶۸ درصد رسیده است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد و دارایی، این نشان می‌دهد که باید توقع بیشتری را نسبت به معاملات بازار سرمایه داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در این بازار حدود ۵۷ میلیون کد بورسی صادر شد اما بازار سرمایه دارای جمعیت حدود ۸۷ میلیون نفری است زیرا همه افراد از نتیجه این بازار منتفع می شوند؛ بنابراین باید نگاه به بازار سرمایه نسبت به زمانی که جمعیت کل این بازار دو میلیون نفر بود تغییر پیدا کند، در همین راستا طبیعی است که توقع‌های سازمان بورس از مقامات کشور تغییر کرده باشد.

معمارنژاد اظهار کرد: برخی معتقدند بازار سرمایه قطب نمای اقتصاد کشور است؛ بنابراین هر تصمیم که در حوزه قیمت‌گذاری، نرخ ارز و محدودیت صادرات و واردات مطرح می‌شود باید بدانیم که به طور حتم بر بازار سرمایه تاثیرگذار است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سیاست کلان اقتصاد کشور باید نگاهی نیز بر تاثیر سیاست‌ها بر بازار سرمایه داشته باشد زیرا بیش از ۸۰ میلیون نفر از مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: یکی از روش‌های جدید که امسال به کار گرفته شد، واگذاری از طریق صندوق‌های ETF بود،  این اقدام از روش‌های جدید واگذاری است که امکان آن را بازار سرمایه  فراهم کرده و با وجود همه مسایلی که پیش آمده باید این مسیر را پیگیری و جلو ببریم.

منبع: سنا

کد خبر 427377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =