تجهیزات، پیش شرط تولید لوله صنعتی

مدیر فروش شرکت کاوه کشاورز گفت: برای تولید لوله صنعتی و متنوع باید تجهیزات و ماشین‌آلات خاصی را به کار برد.

به گزارش صدای بورس، ثریا قنبری، مدیر فروش شرکت کاوه کشاورز اظهار داشت: برای تولید لوله داربستی عموما از ورق گرم با ضخامت دو تا 2.5 میلی‌متر باید استفاده شود و قطر این لوله‌ها در شرکت ما 48 میلی‌متر است. البته معمولا لوله داربستی به صورت استاندارد تولید می‌شود که همان 48 میلی‌متر است. با این حال ممکن است بسته به سفارش، قطرها و ضخامت‌های دیگری نیز در این زمینه تولید شوند. لازم به ذکر است که کشور ما از نظر تولید لوله صنعتی توانایی خوبی دارد و تولیدکنندگان نسبتا قابلی در این حوزه در کشور حضور دارند.

وی اذعان کرد: با توجه به شرایط تامین مواد اولیه و بازار در سال جاری، سهم تولیدکنندگان بزرگ نسبت به تولیدکنندگان کوچک‌تر تفاوت چندانی ندارد. ضمن اینکه تولیدکنندگان بزرگ‌تر با توجه به ظرفیت، نیروی انسانی و هزینه‌های جانبی بالاتر، مشکلات بیشتری خواهند داشت. البته تولیدکنندگان بزرگ به دلیل ظرفیت بالا عمدتا محصولات خود را به صورت انبوه و با تناژ بالا تولید می‌کنند. در مقابل تولیدکنندگان کوچک معمولا به صورت سفارشی محصول خود را به مشتریان تحویل می‌دهند. هر چند که قیمت تمام شده تولیدکنندگان بزرگ‌تر، در صورتی که در مقیاس انبوه محصول تولید کنند، به مراتب کمتر از تولیدکنندگان کوچک‌تر خواهد بود.

قنبری تصریح کرد: مهم‌ترین چالش تولیدکنندگان پروفیل و قوطی فولادی در شرایط کنونی، نوسانات قیمت در بازار است. ضمن اینکه تامین مواد اولیه نیز دیگر چالش تولیدکنندگان این حوزه به شمار می‌رود زیرا با اینکه شرکت کاوه کشاورز کد و سهمیه خرید ورق گرم فولاد مبارکه از بورس کالا را دارد اما به دلیل تقاضای زیاد و کم بودن عرضه، نمی‌توانیم ورق مورد نیاز خود را تامین کنیم. حتی اگر موفق به ثبت تقاضا شویم، رقابت صورت گرفته باعث افزایش قیمت خرید خواهد شد. ضمن اینکه تامین ورق از بازار آزاد نیز با قیمت‌های نسبتا بالاتری در مقایسه با بورس انجام می‌شود.

مدیر فروش شرکت کاوه کشاورز عنوان کرد: قیمت لوله و پروفیل در بازار به قیمت و نوع ورق بستگی دارد. در حال حاضر بهترین ورق بازار از سوی شرکت فولاد مبارکه عرضه می‌شود و بنابراین می‌توان با آن محصولات با کیفیت بالاتر، تنوع بیشتر و قیمت بالاتر تولید کرد. در رده‌های بعدی، ورق نورد و لوله اهواز و فولاد گیلان قرار می‌گیرد. به طوری که معمولا تفاوت قیمت ورق مبارکه 2 تا 5 درصدی با دیگر ورق‌ها است. ضمن اینکه قیمت ورق با قیمت لوله حدود 10 درصد تفاوت دارد.

منبع: فلزات آنلاین

کد خبر 427315

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =