بورس منتظر نتیجه اولین جلسه رییس با حقوقی ها/  سهامداران حقوقی زیر ذره بین

نتیجه نخستین جلسه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با حقوقی‌ها بر بورس تاثیر خواهد گذاشت؟

به گزارش صدای بورس، بیش از یک هفته بر سر جانشینی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار چالش وجود داشت و در نهایت از میان گزینه‌های احتمالی محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصادی، از سوی شورای عالی بورس به عنوان گزینه نهایی ریاست سازمان انتخاب شد.

امروز اولین جلسه دهقان دهنوی با حقوقی‌ها رسانه‌ای شد. رفتار سهامداران حقوقی در طی یک ماه گذشته اعتراضات بسیاری را در پی داشته و از سوی سهامداران بازار سرمایه تبدیل به مطالبه ای جمعی شده است.

سمیرا اسدیان کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس به رفتار حقوقی‌ها در یک طی یک ماه گذشته اشاره و بیان کرد: باید روند عملکرد حقوقی ها توسط نهادهای ناظر مورد بررسی قرار بگیرد .

مهمترین رزومه دهقان دهنوی  عضویت در  هیات‌مدیره بانک مسکن و معاونت وزیر اقتصاد در وزارت اقتصاد و دارایی است. اظهار نظرهای متفاوتی از حضور دهقان دهنوی برای سکان داری سازمان بورس و اوراق بهادار وجود دارد.

مهر در گزارشی غیر مستقیم به حقوقی ها اشاره کرد و  نوشت تداوم تخلفات و انفعال ناظر بازار در مقابل این تخلفات تا جایی پیش رفته که مجلس از جایگاه نظارتی خود به موضوع ورود کرده و در جلسات متعدد با مسئولان سازمان بورس، خواستار برخورد با متخلفان و عاملان ریزش شاخص شده است.

رئیس وقت سازمان بورس که به دلیل فشار حقوقی‌ها و بازارگردان‌های متخلف، یارای عمل به مطالبه مجلس را نداشت ندر نهایت راه استعفا را در پیش گرفت و ترجیح داد برای فرار از پاسخگویی استعفا بدهد.

انتخاب رئیس جدید سازمان بورس با توجه به آنچه طی یکسال اخیر بر بازار سهام گذشته از حساسیت بالایی برخوردار است؛ چرا که به جای ۵ میلیون سهامدار سال گذشته، امروز حدود ۴۰ میلیون ایرانی در بازار سهام ذینفع هستند که بسیاری از آنها به دلیل تصمیمات غلط مسئولان ارشد دولت و سازمان بورس، اینک با زیان‌های سنگین مواجه شده و اندک سرمایه‌هایشان را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:
رئیس جدید سازمان بورس مشخص شد

تسنیم نیز در گزارشی نوشت، باید منتظر ماند و دید دفاع دهقان دهنوی از عملکرد حقوقی‌ها و نخستین نشست بازار سرمایه‌ای وی با آنها، می‌تواند در نخستین روز کاری‌اش در تالار شیشه‌ای حمایت حقوقی‌ها را به همراه داشته باشد و بازار سبزی را برای وی به ارمغان آورد؛ یا خیر؟!

نظرات دهقان دهنوی رئیس جدید سازمان بورس، در مراسم معارفه: 

  • بازار سرمایه با وجود بیش از 600 شرکتی که بخش اعظمی از تولید ناخالص داخلی کشور توسط آن ها انجام می‌شود، جایگاهی بالاتر از اینها در انتظارش است.
  •  اگر می‌خواهیم جهش تولید اتفاق بیفتد، اینجا باید خودش را نشان بدهد. 
  • اگر دنبال افزایش مشارکت عمومی و مردمی سازی اقتصاد هستیم، کدام صحنه اقتصاد حضور بیش از 50 میلیون نفر را در خودش دارد؟
  • اگر می‌خواهیم شفافیت و رقابت پذیری در اقتصاد ما ارتقا پیدا کند، پیشرفته ترین شکل آن در بازار سرمایه است.

کد خبر 427297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =